یک سایت آموزشی برای ایرانی‌ها مسدود شد

به دلیل سیاست‌های گوگل‌کلاد؛ دسترسی ایرانی‌ها به codeinfarsi.org قطع شد.

یک سایت آموزشی برای ایرانی‌ها مسدود شد

به گزارش مملکت آنلاین، انجمن تجارت الکترونیک تهران اعلام کرد که بر اساس بررسی‌های کمیسیون اینترنت و زیرساخت این انجمن، سایت آموزشی‌ codeinfarsi.org برای کاربرهای ایرانی دیگر در دسترس نیست و  در پیروی از سیاست‌های تحریمی گوگل‌کلاد، به صورت پیش‌فرض کاربرهای ایرانی را تحریم می‌کند.

اهمیت تحریم سایت codeinfarsi.org برای ایرانی‌ها در آن است که این سایت با تلاش داوطلبانه‌ متخصص‌های حوزه‌ شبکه در داخل و خارج از ایران برای فارسی‌زبان‌ها پایگاهی برای یادگیری بود. در این سایت افراد دانش تخصصی و مرجع به زبان انگلیسی را برای فارسی‌زبان‌ها ترجمه می‌کردند.

هادی پرتوی، موسس این وب‌سایت بارها از ایرانی‌هایی که توانستند به پروژه Codeinfarsi.org  کمک کنند، تشکر کرده بود. اما امروز که این وب‌سایت به بانک اطلاعاتی قابل‌استنادی تبدیل شده، از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است. درواقع این تحریم به معنی از دست رفتن نتیجه‌ تلاش جمعی و داوطلبانه‌ داخل و خارج از ایران برای فارسی‌سازی یک بانک اطلاعاتی معتبر برای ایرانی‌ها است.

تست‌های بررسی دامنه‌ codeinfarsi.org نشان می‌دهد که درخواست‌ها با IP ایرانی تا یک مرحله قبل‌ از گوگل می‌رسد؛ اما از آن‌جا قطع می‌شود و در نقطه مقابل پاسخ درخواست با یک IP غیرایرانی یا یک شرکت غیرایرانی برگشت و دسترسی ممکن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر