برکناری فرمانده کشتی جنگی آمریکایی بدلیل استفاده بدون مجوز اینترنت ماهواره‌ای

فرمانده کشتی جنگی USS Manchester به دلیل استفاده غیر مجاز و بدون مجوز از استارلینک روی کشتی جنگی، محاکمه و برکنار شد.

برکناری فرمانده کشتی جنگی آمریکایی بدلیل استفاده بدون مجوز اینترنت ماهواره‌ای

به گزارش مملکت آنلاین، بر اساس گزارش Navy Times، در سال ۲۰۲۳ فرمانده کشتی جنگی آمریکایی USS Manchester با همکاری حداقل ۱۵ افسر ارشد دیگر دیش استارلینک را با قیمت ۲۸۰۰ دلار می‌‎خرند و به صورت مخفیانه و بدون مجوز از ارتش آمریکا، به این کشتی جنگی منتقل می‌کنند تا در مامورایت‌های نظامی فقط خودشان از طریق استارلینک به اینترنت دسترسی داشته باشند.

 موضوع وجود استارلینک بدون مجوز در این کشتی جنگی زمانی لو می‌رود که نیروهای نظامی این کشتی متوجه وجود شبکه Wi-Fi با نام STINKY می‌شوند و بعد از سوال کردن از فرماندهان و افسران ارشد در این مورد، آن‌ها وجود چنین شبکه Wi-Fi‌ای را رد می‌کنند.

 فرمانده این کشتی جنگی که متوجه شد، نیروهای دیگر متوجه وجود شبکه Wi-Fi ناشناسی در این کشتی شده‌اند، برای اینکه حساسیت را کم کند، نام شبکه Wi-Fi استارلینک را به نام دیگری تغییر داد که شبیه به شبکه بی‌سیم برای استفاده چاپگر باشد، اما این فرمانده حتی خبر نداشت که در کشتی جنگی USS Manchester هیچ شبکه عمومی بی‌سیمی برای چاپگرها وجود ندارد!

 فرمانده این کشتی جنگی، برای سرپوش گذاشتن روی استفاده غیر مجاز از استارلینک در این کشتی جنگی، در گزارشی به فرمانده‌هان ارشد آمریکا به دروغ گفت که این سیستم فقط زمانی که کشتی در بندر متوقف می‌شود، کار می‌کند تا نگرانی از جاسوسی سایبری و امنیتی کمتر شود.

 در نهایت در دادگاه نظامی ویژه‌ای که برای این فرمانده برگزار شد، گناهکار شناخته شد و از فرماندهی برکنار شد. در بخشی از این حکم آمده است که این فرمانده به خاطر انتقال مخفیانه استارلینک، نتوانسته از کشتی جنگی USS Manchester در برابر خطرات عملیات‌ها، محافظت کند.

 عکس پایین محل مخفی کردن دیش استارلینک در کشتی جنگی USS Manchester را با فلش قرمز نشان می‌دهد.

photo_2024-09-13_01-17-20

انتهای یپام/

ارسال نظر