راهکارهای خانگی برای درمان جای زخم و بخیه با طب سنتی

راهکارهای خانگی برای درمان جای زخم و بخیه با طب سنتی را بدانید.

راهکارهای خانگی برای درمان جای زخم و بخیه با طب سنتی

به گزارش مملکت آنلاین، با طب سنتی و راهکارهای خانگی، جای زخم و بخیه را درمان کنید.

درمان معجزه آسای جای زخم و بخیه، با عسل

مقداری عسل را روی ناحیه ی آسیب دیده بمالید و برای چند دقیقه به آرامی مالش دهید، سپس آن را با بانداژ بپوشانید و بگذارید یک شب بماند؛ صبح روز بعد، آن را با آب گرم بشویید و پس از خشک کردن، مرطوب کننده بزنید (یک یا دو بار در هفته از این درمان استفاده کنید).

از بین بردن جای بخیه، با روغن نارگیل:

مقداری روغن نارگیل را گرم کنید و روغن گرم را به مدت ۱۰-۵ دقیقه روی منطقه آسیب دیده، ماساژ دهید. بگذارید حداقل یک ساعت بماند تا پوست، روغن را جذب کند (برای بهترین نتیجه، ۴-۲ بار در روز این روند را تکرار کنید).

درمان جای زخم و بخیه، با روغن زیتون:

کمی روغن زیتون را گرم کنید  و منطقه ی آسیب دیده را با استفاده از حرکات دایره ای کوچک و آرام، ماساژ دهید. ۳۰ دقیقه صبر کنید، سپس روغن را با یک دستمال تمیز پاک کنید( چندین بار در روز، تکرار کنید تا نتیجه دل خواه را به دست آورید).

لیمو، موثر برای محو کردن جای زخم و بخیه:

کمی آب لیمو را روی پوست بمالید. آن هایی که پوست حساسی دارند، می توانند عصاره ی لیمو را با مقادیر مساوی گلاب یا روغن ویتامین E رقیق کنند، سپس روی جای زخم اعمال کنند. پس از ده دقیقه، آن را با آب گرم بشویید (هر روز تکرار کنید تا جای زخم محو شود).

آب پیاز برای حذف جای بخیه در طب سنتی:

یکی از درمان های طبیعی شناخته شده برای درمان زخم عصاره ی پیاز است. این عصاره، به طور گسترده در محصولاتی  که در فروشگاه های دارویی موجود هستند، در دسترس است. بعد از ۴ هفته، جای زخم کمی نرم تر، صاف تر و بهتر می شود.

آلوئه ورا برای درمان جای زخم و بخیه:

ژل آلوئه ورا را روی جای زخم خود بمالید و با حرکات دایره ای ماساژ دهید و آن را حدود ۳۰ دقیقه بگذارید بماند، سپس بشویید؛ البته، نباید آن را روی زخم های باز استعمال نمود. (ژل آلوئه ورا را دو بار به صورت روزانه بمالید).

سرکه ی سیب، بهترین درمان جای بخیه:

مقدار مساوی از سرکه ی سیب و آب را با هم مخلوط کنید و یک تکه پنبه، آن را روی جای زخم بمالید و به مدت ۵ دقیقه بگذارید بماند، سپس، آن را با آب بشویید (این کار را یک بار در روز انجام دهید تا زمانی که بهبودی حاصل شود).

حذف جای زخم و بخیه، با کره ی کاکائو:

یک قاشق از کره یکاکائو را روی زخم بمالید و با استفاده از حرکات دورانی، به آرامی آن را ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب بماند؛ صبح روز بعد، با آب ولرم بشویید (هر روز این کار را تکرار کنید تا جای زخم محو شود).

ناپدید شدن جای زخم و بخیه، با روغن درخت چای:

۴  قطره روغن درخت چای را به ۲ قاشق سوپ خوری آب اضافه کنید. از این محلول رقیق شده، برای شستن ناحیه آسیب دیده، ۲-۳ بار در روز استفاده کنید، سپس به صورت متناوب، ۲-۳ قطره روغن درخت چای را به یک قاشق چای خوری روغن بادام اضافه کنید و آن را روی زخم بمالید و پس از ۳۰ دقیقه با آب گرم بشویید (هر روز از این روش درمانی استفاده کنید).

چوب صندل به رفع جای زخم و بخیه کمک می کند:

مقدار مساوی از روغن چوب صندل و هر روغنی که دوست دارید، با هم مخلوط کنید و با یک تکه پنبه، روی جای زخم بمالید وپس از حدود ۳۰ دقیقه با آب گرم آبکشی کنید (این درمان را دو بار در روز تکرار کنید).

محو کردن جای زخم و بخیه، با چای سبز:

چای سبز دم کرده را پس از خنک شدن، با کمک پنبه ای تمیز، بر روی جای زخم بمالید و به آرامی ماساژ دهید (استفاده ی منظم، اندازه ی جای زخم را کاهش می دهد).

درمان قطعی جای زخم و بخیه، با خمیر دندان:

شما هم چنین، می توانید خمیر دندان را برای کمک به محو کردن زخم ها استفاده کنید.

رفع جای زخم و بخیه با ورق و ژل سیلیکونی:

از تمام درمان های خانگی برای زخم ها، سیلیکون، بیش ترین شواهدی را دارد که کارساز است. در بسیاری از فروشگاه ها و بدون نسخه، محصولات درمان جای زخم در دسترس هستند. پزشکان، ممکن است این درمان را پس از جراحی یا کمک به تشکیل زخم بعد از جراحت، تجویز کنند. سیلیکون دارای ریسک پایینی از عوارض جانبی است و معمولا برای استفاده ی آسان و بدون زحمت است.

انتهای پیام/

نویسنده: محمد ملک

ارسال نظر