بیش از ۹۰ درصد ۱۶۱ خدمت دولتی الکترونیکی شد
طبق گفته دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، تنها ۱۶۱ خدمت از ۵۹۸۹ خدمت دولت، بیش از ۹۰ درصد الکترونیکی شده و به مردم احساس الکترونیکی شدن کامل میدهند و این تعداد میتوانند وارد دوره هوشمندسازی شوند.
به گزارش مملکت آنلاین، رضا باقری اصل در جلسه ارزیابی دوره هشتم دولت الکترونیکی که امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون ۴۰ درصد مسیر جلوی راه برای تحقق دولت الکترونیکی طی شده است، گفت: ارزیابی ۱۶۳ دستگاه نشان میدهد برای اینکه مردم دریافت خدمات الکترونیکی را بهطور کامل احساس کنند، هنوز ۶۰ درصد خدمات در پیچ و خم تعارض منافع و رویههای سنتی ادارات گیر کردند و درواقع فناوری پشت در سازمانها گیر کرده است.
وی با بیان اینکه تا کنون ۱۶۱ سرویس بیش از ۹۰ درصد امتیاز الکترونیکی شدن را کسب کردهاند، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵ و اولین دوره ارزیابی، ۶۰ دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفته بودند که امتیاز ۱۹.۳۰ را کسب کردند، درحالی که مطابق آمار سازمان اداری استخدامی، در ارزیابی دوره هشتم دولت الکترونیکی، ۵۹۸۹ خدمت احصاء شده که توانستند امتیاز ۴۰ درصدی را کسب کنند، البته این عدد در مقایسه با ادوار گذشته کاهش یافته، به این دلیل که رویکرد ارتقای شاخصها سختگیرانهتر شده است و همچنین تعداد دستگاهها از ۱۰۵ در دوره پنجم به ۱۶۳ دستگاه در دور هشتم رسیده است.
انتهای پیام/