راه اندازی پایگاههای تخصصی سنجش پیش دبستانیها
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال جاری نوبت گیری نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در پایگاههای سنجش همزمان آغاز خواهد شد و در استانهایی که نیاز باشد در کنار پایگاههای اصلی سنجش، پایگاههای تخصصی سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی نیز ایجاد خواهد شد.
به گزارش مملکت آنلاین، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در نشست مشترک با حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و حبیبی رئیس دفتر فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از سنجش بیش از ۶۰۰ هزار نوآموز پیش دبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری خبر داد.
دکتر سید جواد حسینی در این نشست با بیان اهمیت غربالگری و مداخلات بهنگام گفت: نظام تعلیم و تربیت می باید در بهترین و مناسب ترین سن از همان اوایل تولد مداخلات حرفه ای را در راستای توانمند سازی نوآموزان مصروف دارد و اگر در زمان مناسب مداخله حرفه ای محقق نگردد گاه معلولیت های پنهان در مسیر زمان تبدیل به معلولیت های آشکار و مزمن می گردد.
وی افزود: لازمه مداخلات بهنگام طلایی، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در سنین پایین است و در همین راستا در سال جاری بیش از ۶۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی مورد سنجش قرار خواهند گرفت.
حسینی تصریح کرد: تلاش برای کاهش سن غربالگری از پیش دبستانی به سنین پایین تر و استفاده از نتایج غربالگری وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی از جمله برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در برنامه سنجش سال جاری سنجش ۵۵ درصدی نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی هدف گذاری شده است، گفت: در سال جاری نوبت گیری نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در پایگاه های سنجش همزمان آغاز خواهد شد و در استان هایی که نیاز باشد در کنار پایگاه های اصلی سنجش، پایگاه های تخصصی سنجش نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی نیز ایجاد خواهد شد.
حسینی خواستار رفع مشکلات سامانه سیدا جهت اتصال به سامانه سنجش شد و اظهار کرد: با اهتمام دفتر فناوری اطلاعات به زودی مشکلات سامانه سیدا حل خواهد شد و نوبت گیری نوآموزان در پایگاه های سنجش تسهیل خواهد شد.
وی افزود: به زودی وبینار آموزشی مشترک معاونت آموزش و پرورش استثنایی و ابتدایی برای تمامی عوامل پایگاه های سنجش برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/