بارش برف در آذربایجان‌غربی و اردبیل

بارش برف در استان آذربایجان‌غربی و اردبیل ادامه دارد.

بارش برف در آذربایجان‌غربی و اردبیل

به گزارش مملکت آنلاین، با ورود سامانه بارشی ، بارش برف در استان‌‌های شمال‌غربی ادامه دارد.

بارش برف در اردبیل

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: اوج بارش برف و باران در مناطقی از استان تا قبل از ظهر امروز (چهارشنبه دوم آبان) است؛ اما بصورت پراکنده تا صبح پنجشنبه نیز احتمال می‌رود.

مجید کوهی اظهار کرد: پیرو هشدار صادره هواشناسی، از عصر دیروز با نفوذ سامانه سرد و بارشی به منطقه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا در تمام مناطق استان، بارش باران (در ارتفاعات بارش برف) رخ داد.

وی ادامه داد: طی دیشب تا صبح امروز بیشترین بارش باران در ایستگاه های بارانسنجی گرده (نمین) با ۱۵ میلیمتر، نمهیل (خلخال) با ۱۰ میلیمتر، زهرا (گرمی) با ۷ میلیمتر، مشگین شهر با ۶ میلیمتر و بیشترین بارش برف در میان رودان (خلخال) با ۷ سانتیمتر و آلوارس (سرعین) با ۵ سانتیمتر به ثبت رسیده است.

کوهی افزود: همچنین براساس نقشه های هواشناسی، سامانه سرد و بارشی همچنان تا صبح پنجشنبه در استان فعال بوده و طی روز آینده در بیشتر مناطق استان (بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان) بارش باران و برف پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: هرچند اوج بارش تا قبل از ظهر امروز است؛ اما بصورت پراکنده در مناطقی از استان تا صبح پنجشنبه نیز احتمال می رود.

کوهی بیان کرد: از روز پنجشنبه با خروج سامانه بارشی ضمن پایداری نسبی شرایط جوی، آسمان استان صاف تا نیمه ابری بوده و در اواسط روزها دمای هوا بطور نسبی افزایش می یابد؛ ضمن اینکه هوای سرد با کمینه دمای صفر و زیر صفر درجه سلسیوس در ساعات شبانه و اوایل صبح تداوم دارد.

وی توصیه کرد: جهت جلوگیری از خسارات احتمالی رعایت توصیه های هشدار سطح نارنجی  صادر شده در هشدار هواشناسی تاکید می شود.

بارش برف در آذربایجان‌غربی

بارش برف همینک در شهر ارومیه ادامه دارد و دمای هوا نیز به شدت کاهش یافته است.

بارش اولین برف پاییزی چهره قطور خوی , روستای برخشوران در سلماس را هم سفید پوش کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر