جلیلی: نباید فرصت‌ها در انحصار عده خاص باشد

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه پنجم تیرماه در جمع هواداران کرمانیش به تشریح برنامه‌هایش پرداخت.

جلیلی: نباید فرصت‌ها در انحصار عده خاص باشد

به گزارش مملکت آنلاین، سعید جلیلی شامگاه پنجم تیرماه در جمع مردم کرمان اظهار کرد: غدیر یعنی نگاه به قله و اکتفا نکردن به حداقل است.

وی با تشریح فلسفه فرهنگ غدیر افزود: در آستانه یک انتخاب مهم هستیم.

جلیلی بیان کرد: این شور برای یک انتخابی است که سه سال پیش انجام دادید.

وی با یاداوری دوران دولت قبل از ایت‌الله رئیسی تصریح کرد: رشد اقتصادی کشور در هشت سال ریاست جمهوری آنها به صفر و در بهترین حالت هفت دهم درصد شده بود و این نگاه در آن دولت بود.

جلیلی افزود: کلیدی که نشان می داد نگاه به چند قدرت خارجی و رضایت آنان گرفتن بود تا شاید بتواند حرکتی را انجام دهد.

وی ادامه داد: آنها رفتند توافق هم کردند و ایران همه تعهدات را انجام دادند و امتیازات را دادن نتیجه آن شد، عمده ۱۹ هزار سانتریفیوژ را جمع کردند آیا این کافی بود؟جلیلی افزود: در آن دوران ۸۰۰ تحریم به ۱۵۰۰ تحریم تبدیل شد و خودشان هم تحریم شدند و حتی هواپیمایی که با آن برای مذاکرات می‌رفتند، نیز تحریم شد.

 وی ادامه داد: در ان دوران دلار ۳ هزار تومانی را ۳۰ هزار تومان تحویل دادند این حاصل رویکرد و نگاه به بیرون بود.

جلیلی با بیان این مطلب که مردم در سه سال پیش این ریل را تغییر دادند، اظهار کرد: در سال ۹۷ می‌گفتند که نمی‌توانیم نفت بفروشیم اما شهید رئیسی به توانمندی‌های جوانان باور داشت و خود امریکایی‌ها چند هفته اخیر اعتراف کرد که ایران می‌تواند تا ۲ میلیون بشکه نفت بفروشد.

وی با یادآوری اتفاقات و سخنان مسئولین ارشد دولت قبل از دولت رئیسی تصریح کرد: آنها می‌گفتند ما زبان دنیا را بلدیم و با دنیا روابط برقرار می‌کنیم و همه روابط با چند کشور محدود کردند.

جلیلی با اشاره به وجود ۱۵ کشور همسایه و ۲۰۰ کشور در دنیا ادامه داد: آنها مدعی بودند که روابط خارجی بلدند، عملکرد روابط اقتصادی آنها با کشورهای همسایه به حداقل ممکن رسیده بود.

وی خطاب به حضار گفت: اکنون دوباره مدعی شدند که کار را به ما بسپارید سوال اینجاست آیا شما اقتصاد را درست کردید؟ تعامل با جهان را درست کردید؟ سیاست را درست کردید؟ و ... چه کردید؟ قبل از شما ما صادرات تراکتور داشتیم و در دوران شما متوقف شد.

وی با اشاره به نگاه شهید رئیسی، اظهار کرد: اکنون در بزنگاه تاریخی هستیم که فرصت‌های کم نظیری برای ما در حوزه اقتصادی، منطقه‌ای و جهانی وجود دارد و جوانان می‌توانند کشور را به یک جهش در شان ایران بدهند.
وی با تاکید برآنکه امروز در این نقطه تاریخی یک جهان فرصت وجود دارد، اظهار کرد: باید بستری فراهم کنیم که هر کسی که استعدادی در خودش دارد بداند که در این بستر می‌تواند حاضر شود و هر ایرانی ایفای نقش کند.
جلیلی بیان کرد: فرزند قنات ملک رابر(حاج قاسم سلیمانی) به جایی می‌رسد که یک جهان فرصت را نشان می‌دهد و وقتی دشمن می‌اید که اشغال کند به مدد فرزند شما (حاج قاسم سلیمانی ) با خفت از اینجا اخراج می‌شود.
وی با برشمردن ظرفیت‌های استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان یک جهان فرصت است و نه تنها استان کرمان را بلکه کشور را می‌تواند جهش دهد. همچنین شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در عرصه قدرت بین المللی کشور را جهش دهند.

جلیلی ادامه داد: تک تک روستاهای استان کرمان می‌توانند یک سلول جهش کشور باشد و کشاورز می‌تواند نقش خود را ایفا کند. سوال اینجاست که چرا کرمان نمی‌تواند صادر کننده محصولات کشاورزی باشد؟

جلیلی تاکید کرد: جهش را در سایه عدالت می‌خواهیم و نباید فرصت‌ها در انحصار عده خاص باشد و مبارزه با فساد و تبعیض و ویژه خواری یک بحث اساسی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور و استان کرمان تصریح کرد: با استفاده از استعدادهای موجود می‌توان اشتعال ایجاد کرد و ایران را جهش دهیم.

جلیلی تاکید کرد: به دولت نقش آفرین نیاز داریم و از فرصت‌ها و طرفیت‌ها استفاده حداکثری کند و ایران را به جایگاه برساند.

وی ادامه داد: جمعه انتخابات است باید نگاه‌ها و حرف‌ها را برای مردم تبیین و بگویم که کدام مسیر درست است و ضعف را با قدرت و با باور به توانمندی‌ها می‌توان برطرف کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر