آتش جنگل‌های فیروزآباد خاموش شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر آتشی در منطقه فیروزآباد در شهرستان کرمانشاه وجود ندارد، اما احتمال شعله‌ور شدن مجدد آتش است.

آتش جنگل‌های فیروزآباد خاموش شد

به گزارش مملکت آنلاین،  انشاالله کولانی در خصوص آخرین وضعیت آتش‌سوزی در منطقه فیروزآباد در جنوب شهر کرمانشاه، اظهار کرد: آخرین آتش‌سوزی رخ داده در منطقه فیروزآباد در شهرستان کرمانشاه از ساعت ۱۳ روز جمعه (۱۶ شهریورماه) طی چند مقطع در ساعاتی شروع و چندین بار اطفا شده است.

وی افزود: آخرین اطفای آتش در این منطقه از ساعت ۱۲ شب گذشته بود و در حال حاضر آتشی در منطقه نداریم، ولی احتمال شعله‌ور شدن آتش وجود دارد و در تلاش هستیم دیگر شاهد شعله‌ور شدن آتش در منطقه نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه اطفا آتش با مهار آتش متفاوت است، افزود: آتش چندین بار از روز گذشته اطفا شده، اما متأسفانه حریق دوباره از درختی، از زیر کنده‌ای، از زیر سنگی و از ارتفاعات زبانه می‌کشد.

کولانی علت آتش‌سوزی اخیر را به علت آتش‌زدن پس‌چرا مزارع از سوی کشاورزان عنوان کرد و افزود: به‌رغم هشدارهای فراوان، باز هم شاهد آتش‌زدن پس‌چرا مزارع در سطح استان هستیم که البته فعلاً شخصی هم شناسایی نشده است.

وی از تلاش نیروهای مردم‌نهاد، تشکل‌ها و منابع طبیعی در اطفا این آتش‌سوزی تشکر و قدردانی کرد و افزود: هنوز آماری از سوی کارشناسان در راستای میزان خسارت وارده به منابع طبیعی منطقه اعلام نشده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر