اعزام بانوی وزنه‌بردار کشورمان به جام جهانی مشروط شد

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعلام کرد، اعزام الهام حسینی به جام جهانی تایلند قطعی نیست و تنها در صورتی که به رکوردهای در نظر گرفته شده برسد، به مسابقات می‌رود.

اعزام بانوی وزنه‌بردار کشورمان به جام جهانی مشروط شد

به گزارش مملکت آنلاین، کوروش باقری درباره‌ اعزام الهام حسینی به جام جهانی وزنه‌برداری تایلند که آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک است، بیان کرد: تصمیم گرفتیم تا چهارشنبه به الهام حسینی فرصت دهیم.  اگر او به رکورد ورودی که برایش قرار دادیم، برسد به جام جهانی تایلند اعزام می‌شود در غیر این صورت نظر من این است که اعزام نشود. البته کارهای مربوط به اعزام او انجام شده اما منوط به این است قبل از اعزام به رکوردهای مد نظر ما برسد. 

باقری در مورد اعزام نشدن فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی به جام‌جهانی تایلند گفت: برای آن‌ها هم رکورد ورودی گذاشتم که به آن نرسیدند. الهام حسینی به رکوردها نزدیک‌تر بود برای همین تصمیم گرفتیم به او دو هفته بیشتر فرصت بدهیم. با توجه به اینکه فاصله رکوردی فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی زیاد بود دیدیم حضورشان در جام جهانی تایلند که گزینشی المپیک  است، چندان ضروری نیست. 

او ادامه داد: ما همه فرصت‌های لازم را به دختران دادیم. درست است که در یک سال و نیم گذشته توانستیم مدال بزرگسالان، جوانان و نوجوانان آسیا را بگیریم اما به هر حال فاصله دختران ما تا المپیکی شدن زیاد است. به نظرم دختران ما از این رویکرد که در هر صورت باید در مسابقات شرکت کنند، بیرون بیایند. ما در مسابقات جوانان جهان هم حاضر نشدیم به این دلیل که شانس گرفتن مدال بسیار پایین بود. حدود ۱۲ نفر زیر نظر ما هستند و فاصله معنادار با دیگر وزنه‌برداران ایران پیدا کرده‌اند. با این حال باید تلاش کنند تا رکوردهای‌شان بالاتر بیاید و در مسابقات بزرگ‌تر هم شرکت کنند. هیچ کسی به اندازه من از این که دختر وزنه‌بردار ایرانی در المپیک حاضر شود، خوشحال نخواهد بود اما با این واقعیت که فاصله ما هنوز مقداری زیاد است، روبرو هستیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظر