سقوط ارزش پول هند به کمترین خود

روپیه به پایین‌ترین حد تاریخی در مقابل دلار آمریکا سقوط کرد.

سقوط ارزش پول هند به کمترین خود

به گزارش مملکت آنلاین، نرخ برابری روپیه هند در مقابل هر دلار آمریکا در پایان مبادلات آخرین روز کاری هفته به ۸۳.۵۹ رسید. بدین ترتیب، رکوردی تاریخی ثبت شد و نرخ برابری هر روپیه هند در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد تاریخی رسید.

روپیه هند طی یک ماه گذشته بیش از ۰.۸ درصد در مقابل دلار آمریکا تضعیف شده است. نرخ برابری روپیه هند در مقابل هر دلار آمریکا در سال ۲۰۰۷ کمتر از ۴۰ بود.

به گفته معامله‌گران بازار ارز، کاهش ورود دلار به بازار هند، افت یوآن چین در بازار جهانی ارز و نیز تقویت دلار آمریکا از دلایل اصلی سقوط روپیه هند به شمار می‌رود. 

یوآن چین نیز در جریان داد وستدهای روز جمعه بازار ارز، ۰.۴۱ درصد در برابر دلار آمریکا تضعیف شد. نرخ برابری یوآن چین در مقابل هر دلار آمریکا در حالی به ۷.۲۳ رسیده که این نرخ یکسال پیش ۶.۸۲ بود. 

پس از آن که یوآن چین روز جمعه به پایین‌ترین حد خود از نوامبر گذشته رسید، بانک سنگاپوری دی‌بی‌اس (DBS) اعلام کرد که تضعیف یوآن بیش از همه نشان‌دهنده افزایش نگرانی‌ها در مورد ریسک تحولات ژئوپلیتیکی است که همچنان روندی فزاینده دارد.

اشاره غیرمستقیم این بانک به افزایش خطر وقوع جنگ میان آمریکا و چین، بالا رفتن احتمال مداخله نظامی چین در تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین و نیز بروز تنش‌های مرزی تازه میان هند و چین است.

در همین حال، روبل روسیه هم طی یکسال گذشته ۲۱.۴۳ درصد در مقابل دلار آمریکا تضعیف شده و نرخ برابری آن در برابر هر دلار آمریکا از ۷۶ به ۹۲.۲۹ رسیده است.

انتهای پیام/
منبع: یورونیوز

ارسال نظر