افشاگری مجارستان: ناتو بزودی به اوکراین نیرو می‌فرستد

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند.

افشاگری مجارستان: ناتو بزودی به اوکراین نیرو می‌فرستد

به گزارش مملکت آنلاین، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید احتمالا این پیشنهاد طی ماه‌های آینده به واقعیت بدل خواهد شد.

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان در مصاحبه با یکی از ایستگاه‌های رادیویی کشورش چنین موضوعی را مطرح نمود و گفت: «هشدارآمیزترین چیز این است که مسئله غیرقابل تصور کنونی در ۲  یا سه ماه آینده اتفاق متداولی خواهد شد».

نخست‌وزیر مجارستان افزود: «به یاد می‌آورم زمانی که آلمان گفت آماده ارسال سلاح‌های مرگبار به اوکراین نیست و ترجیح می‌دهند تجهیزات و کلاه ایمنی بفرستند اما اکنون آن‌ها می‌گویند آلمان باید سامانه‌های موشکی را به اوکراین منتقل کند؛ سامانه‌هایی که اوکراین می‌تواند از آن‌ها برای حمله به خاک روسیه استفاده کند».

«سرگئی ناریشکن» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه هم اخیرا فاش کرده فرانسه در تدارک اعزام ۲۰۰۰ نظامی به اوکراین است.

مجارستان برخلاف بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال هرگونه سلاح مرگبار به اوکراین را رد کرده و بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای این درگیری متمرکز است. این کشور هم‌چنین از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بارها به شدت انتقاد و نخست‌وزیر آن، تحریم‌ها را یک «شکست» توصیف کرده که صرفا بحران انرژی را بدتر می‌کند.

ویکتور اوربان مجددا تاکید کرد: «آن چیزی که در حال حاضر غیرممکن و دیوانه‌وار است، طی ۲ الی سه ماه آینده به واقعیت تبدیل خواهد شد».

انتهای پیام/

ارسال نظر