انتشار فراخوان هفدهمین کنگره ملی شعرعاشورایی قروه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: فراخوان هفدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه منتشر شد و علاقمندان تا یکم مرداد سال جاری فرصت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره را دارند.

انتشار فراخوان هفدهمین کنگره ملی شعرعاشورایی قروه

به گزارش مملکت آنلاین، علی اصغر دریایی با اشاره به اعلام فراخوان این دوره از کنگره ملی شعر عاشورایی قروه، اظهار کرد: موضوع سروده‌های عاشورایی این دوره همه موضوعات مربوط به نهضت عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) و ایثار و شهادت با تاکید بر سید الشهداء خدمت است.

وی با بیان اینکه ارسال آثار در همه سبک‌ها و قالب‌های شعری منعی ندارد، افزود: آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده و یا چاپ شده باشد و حداکثر سه قطعه شعر از هر شرکت کننده پذیرفته می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: این کنگره به منظور آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین(ع) و یاران وفادارش و ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی برگزار می شود.

دریایی ادامه داد: اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به این دوره از کنگره شعر عاشورایی قروه را یکم مرداد سال جاری خواند و گفت: داوری آثار توسط هیات داوران تا هفتم مرداد انجام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه حضور افراد برگزیده در اختتامیه الزامی است، افزود: مراسم پایانی این کنگره و معرفی نفرات برتر ۱۶ مرداد در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی قروه برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر