اپلیکیشن اوبر در صورت احساس ناامنی مسافر،‌ صدای محیط را ضبط می‌کند

شرکت اوبر به رهبری دارا خسروشاهی پس از مواجه شدن با موجی از اخبار بد در مورد حوادثی که برخی از رانندگان این سرویس تاکسی آنلاین برای کاربران به وجود آورده بودند، ویژگی جدیدی را در برنامه خود تعبیه کرده که کاربر به راحتی می‌تواند در صورت احساس خطر صدای محیط را ضبط کند تا اقدامات لازم از طرف اوبر به سرعت انجام گیرد.

اپلیکیشن اوبر در صورت احساس ناامنی مسافر،‌ صدای محیط را ضبط می‌کند

به گزارش مملکت‌آنلاین، شرکت اوبر(Uber) اخیرا به دلیل نقص و قصور در فراهم کردن ایمنی مسافران، خصوصاً در مورد موضوع شکایات تجاوز جنسی از سوی رانندگان با انتقادهای قابل توجهی روبرو شده است.

به تازگی گزارش شد که این شرکت به کارکنان خود گفته است که گزارش‌های مربوط به حمله و تجاوز را به پلیس فاش نکنند و همین خبر موجی از انتقادات را به سمت اوبر روانه کرد.

اکنون این شرکت تلاش می‌کند تا با فراهم کردن ویژگی آزمایشی امکان ضبط صدا توسط مسافر از تلفن هوشمند خود در صورت احساس خطر و ناامنی در طول سفر، آن را مستقیما به اوبر بفرستد.

اضافه شدن این ویژگی ضبط صدا به برنامه اوبر توسط جین مانچون وونگ محققی که مهندسی معکوس را برای یافتن ویژگی‌های جدید برنامه‌های مختلف انجام می‌دهد و سابقه کشف‌های دقیقی را در کارنامه دارد، فاش شده است. او این یافته را در توییتر خود اعلام کرد، اما می‌گوید که این ویژگی جدید را آزمایش نکرده است، زیرا وقتی آن را یافته در حال انجام یک سفر با اوبر بوده است.

اوبر قبلا هم تلاش‌هایی را برای انجام اقدامات ایمنی مانند ویژگی "RideCheck" در شرایط اضطراری و درخواست کمک، داشته است.

به نظر می‌رسد این ویژگی جدید تلاش تازه اوبر در امتداد همین مسیر است تا ابزارهای ایمنی بیشتری را در برنامه خود قرار دهد.

شرکت تاکسی آنلاین چینی موسوم به دیدی(Didi) نیز در پی اعلام خبر تجاوز و قتل دو مسافر زن، ویژگی ضبط صدا را به برنامه خود اضافه کرده است.

بنابراین می‌توان از این ویژگی به عنوان یک امکان خوب برای آگاه کردن شرکت و پلیس در مواقع اضطرار یاد کرد، جایی که مسافر احساس خطر می‌کند و کار بیش از حد با گوشی توجه فرد مهاجم را جلب می‌کند یا اصلا امکان انجام این کار ندارد ولی به راحتی با ارسال صدای محیط و مکالمات خود و راننده می‌تواند از مهلکه نجات پیدا کند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر