تب دیگو در آرژانتین بالا گرفته
انقلاب مارادونا در آرژانتین و خیمناسیا
حضور مارادونا اسطوره آرژانتینی روی نیمکت باشگاه خیمناسیا تنها به مسائل فنی محدود نبوده و صرف بازگشت او به کشورش و حضور در یک باشگاه آرژانتینی به انقلابی در لیگ این کشور دامن زده.
به گزارش مملکتآنلاین، از زمانی که دیگو مارادونا، اسطوره بیبدیل فوتبال آرژانتین به عنوان سرمربی باشگاه خیمناسیا در این کشور منصوب شد لیگ آرژانتین حال و هوایی دیگر پیدا کرده است. در این کشور کسی نیست که شک داشته باشد حضور مارادونا در لیگ این کشور فارغ از تاثیر فنی او بر خیمناسیا تاثیر خارقالعادهای بر فضا و حال و هوای لیگ این کشور داشته. اما مارادونا در خیمناسیا هم علاوه بر تغییرات فنی، انقلابی واقعی در این باشگاه بوجود آورده.
باشگاه خیمناسیا که یکی از باشگاههای گمنام آرژانتینی به شمار میرفت از زمان روی کار آمدن مارادونا هر روز شاهد صفهای طویل افرادی است که در راهروی دفتر باشگاه یا در پیادهروی خیابان محل دفتر باشگاه صف کشیدهاند تا شاید موفق شوند دیگو را از نزدیک ببینند. از این گذشته هر روز رسانههایی از گوشه و کنار دنیا نامهها و درخواستهای مصاحبه با دیگو را به دفتر خیمناسیا ارسال میکنند و سر واحد روابط عمومی باشگاه این روزها واقعا شلوغ است.
اسم باشگاه خیمناسیا حالا در سراسر دنیا یک اسم شناختهشده است و این بدون تردید به افزایش اهمیت رسانهای این باشگاه و شهر و رویهمرفته لیگ آرژانتین و فوتبال این کشور منجر شده است.
با اینکه با گذشت حدود یک ماه از ورود مارادونا به خیمناسیا حالا دیگر تب ورود دیگو به این باشگاه کم کم فروکش کرده و تاثیر اولیه کمی کاهش یافته ولی تاثیرگذاری عمیق دیگو بر باشگاه تازه آغاز شده است. روزهایی که هر روز ۳۰۰ نفر کنار دفتر باشگاه صف میکشیدند تا دیگو را تماشا کنند کمتر سپری میشود ولی انقلاب واقعی دیگو در خیمناسیا حالا پرقدرتتر و عمیقتر به راه خود ادامه میدهد.
با نگاهی به شبکههای اجتماعی میتوان دیدی از تاثیر مارادونا بر این باشگاه و انقلاب او در خیمناسیا بدست آورد. تعداد دنبال کنندههای باشگاه در فیسبوک از ۱۸۹ هزار نفر به ۲۰۳ هزار نفر رسیده و رشدی ۸درصدی را تجربه کرده. تعداد دنبال کنندههای خیمناسیا در تویتیر هم از ۳۱۸هزار به ۳۳۳هزار رسیده و ۵ درصد رشد داشته. اما در اینستاگرام این رشد فوقالعاده بوده و صفحه اینستاگرام باشگاه از زمان روی کار آمدن دیگو با رشدی ۳۰ درصدی مواجه بوده است.
این روزها هر ویدیوی رسمیای که حساب باشگاه در یوتیوب منتشر میکند چیزی در حدود ۲.۵ میلیون بازدیدکننده دارد. در ماه سپتامبر تعداد کسانی که در توییتر با باشگاه خیمناسیا تعامل داشتند آنقدر زیاد بود که این باشگاه پیش از این گمنام، بعد از ریورپلاته و بوکا جونیورز سومین باشگاهی شد که هواداران در توییتر با آن تعامل کرده بودند.
خیمناسیا از نظر مالی هم شروع به سود بردن از حضور مارادونای بزرگ کرده. در ماه سپتامبر این باشگاه اعلام کرد که در یک دوره کوتاه فروش پیراهنهایش با شماره ۱۰ و نام دیگو مارادونا بر پشت آنها چهار برابر شده است. این بدون شک علاوه بر باشگاه برای اسپانسر پیراهنهای خیمناسیا هم خبر بسیار شیرینی است.
حالا که در این مدت کوتاه حضور دیگو در کشورش و به دست گرفتن سکان هدایت باشگاه خیمناسیا، تب مارادونا در این کشور تا این حد بالا گرفته، تاثیرات و پیامدهای حضور او در این تیم در بلندمدت چه خواهد بود؟