بسکتبالیست اسپانیا رکورد جدیدی را در المپیک ثبت کرد

اسطوره تیم ملی بسکتبال اسپانیا، یک رکورد منحصر به فرد را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به نام خود ثبت کرد.

بسکتبالیست اسپانیا رکورد جدیدی را در المپیک ثبت کرد

به گزارش مملکت آنلاین، روی فرناندز اسطوره تیم ملی بسکتبال اسپانیا، امروز (شنبه - ۶ مرداد ۱۴۰۳) در بازی افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل استرالیا برای لاروخا به میدان رفت تا یک رکورد منحصر به فرد را در تاریخ بسکتبال المپیک به نام خود ثبت کند.

اسطوره اسپانیا که نخستین بار در ۱۹ سالگی و المپیک ۲۰۰۴ آتن به میدان رفته بود، امروز ششمین المپیک خود را تجربه کرد تا به نخستین بسکتبالیست تاریخ تبدیل شود که در ۶ المپیک مختلف، حضور داشته است. 

بازی‌های ۲۰۰۴-آتن، ۲۰۰۸-پکن، ۲۰۱۲-لندن، ۲۰۱۶-ریو، ۲۰۲۰-توکیو و ۲۰۲۴-پاریس، شش المپیکی است که فرناندز در آن‌ها برای اسپانیا بازی کرده است.

فرناندز با این رکورد از اسطوره‌هایی چون تئوفیلو کروز از پورتوریکو، اندرو گیز از استرالیا، جو اینگلز از استرالیا، پتی میلز از استرالیا، خوان کارلوس ناوارو از اسپانیا، اسکار اشمیت از برزیل و لوئیر اسکولا از آرژانتین که هر کدام ۵ المپیک را تجربه کرده‌اند، عبور کرد.

اسطوره اسپانیا که بعد از المپیک ۲۰۲۴ پاریس از تیم ملی خداحافظی می‌کند، دو قهرمانی جام‌جهانی (۲۰۰۶ و ۲۰۱۹)، دو مدال نقره و یک برنز المپیک (۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶) و چهار قهرمانی یوروبسکت (۲۰۰۹، ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۲) را در کارنامه درخشان خود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر