قهرمانی اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ تاریخی شد

تیم ملی اسپانیا با پیروزی بر انگلیس قهرمان یورو ۲۰۲۴ شد.

قهرمانی اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ تاریخی شد

به گزارش مملکت آنلاین، یکشنبه شب ۱۴ جولای ۲۰۲۴ (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار فینال یورو ۲۰۲۴ در ورزشگاه المپیااشتادیون شهر برلین پایتخت آلمان برگزار شد؛ دیداری که در آن اسپانیا به مصاف انگلیس رفت و در پایان با پیروزی ۲ بر ۱ قهرمانی چهارمش را جشن گرفت.

این بازی با قضاوت  فرانسوا لوتکسیه فرانسوی برگزار شد

دقیقه ۴۷: نیکو ویلیامز با ضربه بغل پا و روی پاس یامال دروازه پیکفورد را باز کرد تا اسپانیا پیش بیافتد ولی در دقیقه ۷۲ کول پالمر پاس رو به عقب بلینگهام را با شوتی زمینی وارد دروازه اونای سیمون کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

این پایان کار نبود و دقیقه ۸۶ ارسال زمینی کوکوریا در مقابل خط دفاعی انگلیس به اویارزابال رسید و این بازیکن به سادگی هر چه تمام‌تر گل دوم را به ثمر رساند.

اسپانیا در مرحله گروهی پس از پیروزی مقابل کرواسی، ایتالیا و آلبانی به مرحله حذفی رسید و در مراحل حذفی هم با شکست گرجستان، آلمان و فرانسه به برلین رسید. انگلیس در مرحله گروهی پس از پیروزی مقابل صربستان مقابل دانمارک و اسلوونی متوقف شد. در مراحل حذفی هم اسلوونی، سوئیس و هلند را کنار زد تا فینالیست شود.

در حالی که اسپانیا با ۳ قهرمانی در کنار آلمان پیش از فینال یورو ۲۰۲۴ پرافتخارترین تیم به شمار می‌رود، انگلیس در این تورنمنت جامی را به افتخاراتش اضافه نکرده بود.

تیم ملی انگلیس که امید زیادی به نخستین قهرمانی در جام ملت‌های اروپا داشت، باز هم دست خالی به خانه بازگشت. این دومین ناکامی پیاپی انگلیس در فینال جام ملت‌های اروپا بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر