دلیل عجیب تعویض ستاره تیم ملی اسپانیا در یورو ۲۰۲۴

دلیل تعویض ستاره ۱۶ ساله تیم ملی فوتبال اسپانیا در یورو احتمالا قوانین کشور آلمان است.

دلیل عجیب تعویض ستاره تیم ملی اسپانیا در یورو ۲۰۲۴

به گزارش مملکت آنلاین، لامین یامال، بازیکن ۱۶ ساله تیم ملی فوتبال اسپانیا، در جریان هر سه بازی این تیم در مرحله گروهی بازی‌های جام ملت‌های اروپا قبل از اتمام ۹۰ دقیقه تعویض شد. حالا رسانه‌‌ها گزارش کرده‌اند که این امر نه به دلایل تاکتیکی، که می‌تواند به دلیل قوانین کار آلمان بوده باشد.

یامال که هنوز به سن قانونی نرسیده است با تاریخ‌سازی در یورو ۲۰۲۴ به جوانترین فوتبالیستی تبدیل شد که در مسابقات جام ملت‌های اروپا حضور داشته است.

با این حال او در هر یک از بازی‌های مرحله گروهی اسپانیا مقابل کرواسی، ایتالیا و آلبانی به ترتیب در دقایق ۸۶، ۷۱ و ۱۹ تعویض شد.

گزارش شده است که این تعویض‌ها به این خاطر نبوده که یامال نمی‌توانسته ادامه دهد یا سرمربی تصمیم به تغییرات تاکتیکی گرفته بود، بلکه او به دلیل ممنوعیت تحمیل شده توسط قوانین کار آلمان از بازی بیرون کشیده شده است.

طبق قانون کار آلمان، کشور میزبان یورو ۲۰۲۴، جوانان زیر ۱۸ سال نمی‌توانند بعد از ساعت ۸ شب کار کنند. برای ورزشکاران این قانون بعد از ساعت ۱۱ شب تعیین شده است.

در صورتی که یامال بعد از ساعت ۱۱ شب کار کند، اتحادیه فوتبال اسپانیا ۳۰ هزار یورو جریمه خواهد شد.

بازی اسپانیا مقابل آلبانی از ساعت ۲۱ به وقت محلی آغاز شد. ۹۰ دقیقه زمان بازی به علاوه ۱۵ دقیقه استراحت بین دو نیمه، زمان‌های تلف‌شده هر نیمه و همینطور مصاحبه‌های بعد از بازی یامال را مجبور به کار بعد از ساعت ۱۱ شب می‌کرد.

از این رو لوئیس دلافوئنته، سرمربی اسپانیا، مجبور شد این بازیکن را پیش از پایان بازی بیرون بکشد.

سرمربی اسپانیا با این حال در مصاحبه‌‌ای قصد خود را از به خدمت گرفتن یامال در تمام طول مسابقه با گرجستان اعلام کرده و گفت: «همه ما مسئول سلامت و رفاه حال لامین هستیم. من قوانین آلمان را نمی‌دانم که لامین نباید بعد از ساعت ۱۱ شب کار کند... ما این‌طور فکر نمی‌کنیم.»

اسپانیا ۴ بر ۱ گرجستان را شکست داد و بعد از پشت سر گذاشتن آلمان‌ها میزبان روز سه‌شنبه در مرحله نیمه‌ نهایی از ساعت ۲۱ به مصاف فرانسه خواهد رفت.

هنوز هیچ گزارشی مبنی بر مجازات فدراسیون فوتبال اسپانیا منتشر نشده است.

لامین یامال بازیکن باشگاه بارسلونا علیرغم سن کم‌اش، با سه پاس گل در این تورنمنت کیفیت بالایی از بازی را نشان داده است.

فصل گذشته این نوجوان ۵۰ بازی برای بارسا انجام داد و ۷ گل به ثمر رساند و ۱۰ پاس گل داد.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر