سرمربی جدید تیم ملی کره جنوبی مشخص شد

خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی از معرفی سرمربی جدید تیم ملی فوتبال این کشور خبر داد.

سرمربی جدید تیم ملی کره جنوبی مشخص شد

به گزارش مملکت آنلاین، هونگ‌میونگ‌بو به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی انتخاب و معرفی شد. وی سابقه دو دوره قهرمانی با تیم اولسان در لیگ برتر این کشور را در کارنامه خود دارد.

فدراسیون فوتبال کره جنوبی پس از پنج ماه جست‌وجوی ناامید کننده، دست روی گزینه‌ای گذاشت که سابقه درخشانی با تیم ملی در مرحله گروهی جام‌جهانی بزریل نداشته است.

هونگ ۵۵ ساله پیش از این از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ هدایت تیم ملی فوتبال کره جنوبی را برعهده داشت. دوره‌ای که با حذف کره جنوبی از مرحله گروهی جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل برای این سرمربی به پایان رسید.

هرچند این سرمربی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال کره جنوبی شناخته می‌شود. این مدافع و کاپیتان اسبق کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲ به میزبانی مشترک کره جنوبی- ژاپن توانست به همراه این تیم با زدن ضربه تعیین کننده پنالتی و شکست اسپانیا، کره جنوبی را به نیمه نهایی جام جهانی برساند. هونگ با ۱۳۶ بازی ملی در رده اول فوتبال این کشور قرار دارد.

هونگ پس از پایان دوران بازیگری خود، مربی تیم زیر ۲۳ سال کره جنوبی بود که در المپیک ۲۰۱۲ لندن به مدال برنز دست یافت. این تنها مدال فوتبال المپیک برای کره جنوبی است.

او از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ به عنوان مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی فعالیت می‌کرد.

پیش از این، یورگن کلینزمن هدایت این تیم را برعهده داشت که پس از شکست کره جنوبی در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، اخراج شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر