سنندج میزبان بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: همزمان با آغاز هفته وحدت، بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور در قالب بیستمین یادواره عارف نامی کرد سید بهاء‌الدین شمس قریشی در مسجد دارالاحسان سنندج برگزار می شود.

سنندج میزبان بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور

به گزارش مملکت آنلاین، اسعد فرهادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: این برنامه معنوی با همت و تلاش شورای طریقت کردستان و حوزه هنری استان روز دوشنبه ۲۶ شهریور مصادف با ۱۲ ربیع الاول میلاد فخر عالم حضرت محمد(ص) "به باور اهل سنت"و اولین روز هفته وحدت از ساعت ۱۹ در مسجد جامع سنندج(دارالاحسان) برگزار می‌شود.

وی اجرای مولودی خوانی فولکلور و سنتی مناطق کردنشین توسط هنرمندان و تربیت شدگان خانقاه‌های کردستان را از مهمترین بخش‌های این برنامه معنوی اعلام کرد.

رئیس حوزه هنری کردستان اضافه کرد: گرامیداشت یاد و خاطره سید بهاء الدین شمس قریشی خالق مولودنامه، معراجنامه و شمس الغقائد به عنوان هنرمند عارف در انسجام بخشیدن و رونق بخشیدن به مولودی خوانی های مناطق کردنشین از دیگر اهداف این برنامه معنوی است.

وی یادآور شد: هیات امنای مسجد جامع ،استانداری، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور،سازمان مدیریت، فرمانداری سنندج، صدا و سیما، شهرداری و شورای اسلامی سنندج، اداره کل اوقاف و امور خیریه، نیروی انتظامی، تبلیغات اسلامی و شرکت توزیع نیروی برق در راستای برگزاری هر چه بهتر این مراسم مشارکت دارند.

فرهادی در ادامه از ماه ربیع الاول ماه مولود حضرت محمد (ص) در کردستان به عنوان ماه معنوی و شاد و ایامی عرفانی نام برد، گفت: کردستانی‌ها از قدیم الایام با برگزاری مولودی خوانی در خانه‌ها و تکایا و مساجد در تمام روزهای این ماه با ذکر و یاد رسول‌الله و صدای موسیقی معنوی دف حال و هوایی متفاوتی به شهرها و روستاها بخشیده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر