استفاده از تلگرام در این کشور ممنوع شد

اوکراین استفاده از تلگرام را در تمامی سازمان‌های دولتی و نظامی ممنوع کرد.

استفاده از تلگرام در این کشور ممنوع شد

به گزارش مملکت آنلاین، مرکز ملی هماهنگی امنیت سایبری اوکراین (NCCC) استفاده از تلگرام را بر روی دستگاه‌های مقامات دولتی، پرسنل نظامی، کارکنان بخش‌های امنیتی و دفاعی، و همچنین پرسنل اداره‌کننده زیرساخت‌های حیاتی اوکراین ممنوع کرده است.

طبق اعلام رئیس اطلاعات دفاعی اوکراین، نیروهای ویژه روسیه به پیام‌های شخصی کاربران تلگرام، حتی پیام‌های حذف‌شده، و همچنین به اطلاعات شخصی آن‌ها دسترسی دارند.

رئیس اطلاعات دفاعی اوکراین در ادامه گفت: من همیشه حامی آزادی بیان بوده‌ام، اما مسئله تلگرام مسئله آزادی بیان نیست، بلکه مسئله امنیت ملی است.

نمایندگان سرویس امنیت اوکراین و ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اشاره کردند که تلگرام به طور فعال توسط روسیه برای حملات سایبری، فیشینگ و انتشار بدافزار، شناسایی مکان نیروهای ما، و انتخاب و تنظیم حملات موشکی استفاده می‌شود.

و حالا برای کاهش این تهدیدات، تصمیم گرفته‌ایم که نصب و استفاده از تلگرام روی دستگاه‌های مقامات دولتی، پرسنل نظامی، کارکنان بخش امنیتی و دفاعی و شرکت‌های اداره کننده زیرساخت‌های حیاتی ممنوع کنیم. فقط و تنها افرادی که استفاده از این پیام‌رسان بخشی از وظایف رسمی‌شان است، از این قاعده مستثنی خواهند بود.

تلگرام در واکنش به این خبر اعلام کرد: تلگرام هیچ‌گونه اطلاعات شخصی به هیچ کشوری، از جمله روسیه، نداده است و پیام‌های حذف‌شده به‌طور دائمی حذف می‌شوند و هیچ راهی برای بازیابی آن‌ها وجود ندارد.

این تصمیم دولت اوکراین، تنها چند هفته پس از دستگیری مدیر عامل تلگرام در فرانسه و آزادی وی با قرار وثیقه‌ی پنج میلیون یورویی (۵٫۶ میلیارد دلار) که اجازه‌ی ترک فرانسه را ندارد، رخ داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر