کاهش مشارکت دانش‌آموزان آلمانی در دروس دینی

گزارش‌ها در آلمان حکایت از کاهش مشارکت دانش‌آموزان در درس دینی دارد.

کاهش مشارکت دانش‌آموزان آلمانی در دروس دینی

به گزارش مملکت آنلاین،  گزارش‌ها نشان می‌دهد که شمار شرکت‌کنندگان در درس دین مسیحی در مدارس آلمان به‌طور مداوم در حال کاهش است.

این گزارش‌ها تایید می کنند که تنها حدود نیمی از دانش‌آموزان در درس دین کاتولیک یا پروتستان شرکت می‌کنند، در حالی که درس‌هایی مانند اخلاق روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.

طبق آمارهای اخیر کنفرانس وزرای آموزش و پرورش ایالت‌های آلمان، در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ حدود ۵۳.۷ درصد از دانش‌آموزان کلاس‌های اول تا دهم در درس دین شرکت کردند، که سهم درس کاتولیک و پروتستان تقریباً به ترتیب ۲۵ و ۲۸ درصد بوده است؛ این آمار در مقایسه با سال تحصیلی ۲۰۱۵-۲۰۱۶ حدود ۶۹ درصد بوده است.

در همین زمینه ماتیاس کاپ، سخنگوی کنفرانس اسقف‌های آلمان ضمن ابراز تأسف از این روند می‌گوید انتظار چنین ارقامی را داشته‌اند زیرا آمارها از کاهش عضویت افراد در کلیساها حکایت می‌کند.

درحالی که آمارها از کاهش مشارکت دانش‌آموزان آلمانی در درس دینی حکایت دارد، در عین‌حال، همین آمار از افزایش شمار مشارکت دانش‌آموزان در درس علم اخلاق خبر می‌دهد.

نزدیک به ۱.۸ میلیون دانش‌آموز در آلمان، یعنی حدود ۲۶ درصد، درس اخلاق را انتخاب کرده‌اند که از افزایش قابل توجهی نسبت به ۹۸۳ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی ۲۰۱۵-۲۰۱۶ حکایت دارد.

آمار منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که شمار دانش‌آموزان شرکت‌کننده در درس اسلام تقریباً دو برابر شده و از ۲۴ هزار نفر به ۵۰ هزار نفر رسیده است؛ اما این تعداد تنها ۰.۷ درصد از دانش‌آموزان درس دین را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر