خوی میزبان بزرگترین جشنواره فرهنگی کشور

شهردار خوی با اشاره به برگزاری جشنواره و همایش های ملی و بین‌المللی در هفت روز فرهنگی خوی گفت: این شهر با حضور ۶ گروه موسیقی، ۴۸ هنرمند خوشنویس و دهها صاحب نظر حوزه ادب، فرهنگ، هنر و شعر میزبان بزرگترین جشنواره فرهنگی کشور شده است.

خوی میزبان بزرگترین جشنواره فرهنگی کشور

به گزارش مملکت آنلاین، حسن نصرالله پور افزود: امسال رویداد ملی شمس و مولانا در سه بخش موسیقی اصیل ایرانی، خوشنویسی و شعر و نیز همایش بین‌المللی باحضور شرکت کنندگان و اساتید داخلی و خارجی در قالب هفت روز فرهنگی خوی برگزار می شود که از روز گذشته آغاز شده است.

وی اضافه کرد: این رویداد فرهنگی تا هشتم مهر ادامه خواهد داشت که هر روز شاهد برنامه های مختلف در حوزه های گوناگون و رخدادهای جدید خواهیم بود.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی شمس و مولانا، اظهار کرد: امسال در بخش موسیقی اصیل ایرانی از میان ۳۵۰ گروه موسیقی سنتی و اصیل ایرانی ۶ گروه از استان های کرمانشاه خراسان رضوی، همدان، آذربایجان غربی و شرقی اجرا خواهند داشت.

شهردار خوی ادامه داد: در بخش خوشنویسی از ۴۸ هنرمند خوشنویس شهرهای نیشابور و شیراز و همدان و شاهرود و تبریز و خوی و ارومیه ۴۰ اثر ودر بخش شعر نیز از ۶۰۰ اثر از شهرهای مختلف کشور هفت اثر به مرحله نهایی راه یافته اند.

نصراله پور همچنین از برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا در روزهای هفتم و هشتم مهرماه خبر داد و افزود: همایش بین‌المللی شمس و مولانا با سخنرانی هشت سخنران داخلی و ۹ سخنران از کشورهای هندوستان، پاکستان، ترکیه و آمریکا به صورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر