احیای ۷۰ درصدی حمام تاریخی آخوند بازار ارومیه

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: پروژه احیای حمام تاریخی آخوند بازار ارومیه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احیای ۷۰ درصدی حمام تاریخی آخوند بازار ارومیه

به گزارش مملکت آنلاین از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی مرتضی صفری روز دوشنبه در حاشیه بازدید اعضای کارگروه ماده ۲۷ از پروژه حمام آخوند ارومیه افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی اظهارکرد: با به بهره برداری رسیدن این پروژه حداقل برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: این حمام در سال ۹۷ از مالک مجموعه خریداری و بعد از تملک توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از طریق کارگروه ماده ۲۷ به بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری واگذار شد.

وی ادامه داد: این حمام در سال ۹۷ از مالک مجموعه خریداری و بعد از تملک توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از طریق کارگروه ماده ۲۷ به بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری واگذار شد.

صفری گفت: حمام آخوند ارومیه پس از احیا و مرمت با کاربری سفره‌خانه سنتی ارائه خدمات خواهد کرد و با توجه به اینکه این مجموعه در داخل مجموعه بازار تاریخی قرار دارد یک محیط جذاب گردشگری ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر