امکان صحبت دو نفر در خواب ممکن شد؟

استارتاپ (ار‌ای‌ام‌اسپیس)‌ آمریکا ادعا کرد برای نخستین بار موفق شده تا میان دو نفر در خواب، از طریق رویا پیام رد و بدل کند.

امکان صحبت دو نفر در خواب ممکن شد؟

به گزارش مملکت آنلاین،  به گزارش رسانه‌های آمریکایی این شرکت مستقر در کالیفرنیا با انتشار ویدیوهای پویانمایی مدعی شد حدود یک ماه پیش (سوم مهر) دو نفر که در دو خانه مجزا خوابیده و رویا می‌دیدند با کمک فنآوری (ار‌ای‌ام‌اسپیس)‌ یک واژه مشترک را رد و بدل کردند. این شرکت البته نگفته این «واژه مشترک» چه بوده است.

به گفته مایکل رادوگا، مدیر عامل (ار‌ای‌ام‌اسپیس)‌، ارتباط میان این دو «رویابین» با استفاده از امواج اینترنت بی‌سیم (وای‌فای) ایجاد و با هدفون منتقل شده است.

رادوگا که برنامه و ادعایش یادآور فیلم اینسپشن است می‌گوید: «دیروز برقراری ارتباط در رویاها مثل یک داستان علمی تخیلی بود اما فردا این مساله آنقدر عادی می‌شود که بدون آن نمی‌توان زندگی کرد.»

شرکت (ار‌ای‌ام‌اسپیس)‌ در سال ۲۰۰۷ در روسیه تاسیس و در سال ۲۰۲۴ رسما به کالیفرنیا منقل شد.

به گزارش نیویورک‌پست رادوگا، نویسنده جنجالی و بنیانگذار این شرکت سال گذشته و پس از فرو کردن یک ریزتراشه در جمجه خودش، در بیمارستان بستری شد. او برای اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن این جراحی، قبلا تراشه مشابه را در جمجمه پنج گوسفند فرو کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت

ارسال نظر