ناسا بدنبال بررسی امکان حیات در قمر مشتری

ناسا، فضاپیمایی را برای بررسی امکان حیات در قمر «اروپا»، یکی از قمرهای سیاره مشتری پرتاب کرد.

ناسا بدنبال بررسی امکان حیات در قمر مشتری

به گزارش مملکت آنلاین، اداره کل ملی هوانوردی و فضای آمریکا، ناسا، برای بررسی امکان حیات در قمر «اروپا»، یکی از قمرهای سیاره مشتری، روز دوشنبه فضاپیمایی را از مرکز فضایی کندی ایالت فلوریدا پرتاب کرد.

به گزارش نیویورک‌پست، تمرکز این ماموریت روی اقیانوس گسترده در زیر سطحی است که به نظر می‌رسد در زیر لایه ضخیم یخ‌زده این قمر پنهان شده است. بنابر این گزارش، پرتاب این کاوشگر در ابتدا برای هفته گذشته برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل وقوع طوفان «میلتون» به تاخیر افتاد.

این کاوشگر با نام «اروپا کلیپر» (Europa Clipper) که با «راکت فالکون هِوی اسپیس‌اکس» (SpaceX Falcon Heavy) به سوی این قمر پرتاب شد، با انرژی خورشیدی کار می‌کند و قرار است پس از طی مسافتی حدود ۲.۹ میلیارد کیلومتر در مدت پنج سال و نیم، در سال ۲۰۳۰ وارد مدار مشتری شود.

«اروپا کلیپر» با طول ۳۰.۵ متر، عرض ۱۷.۶ متر و وزن شش هزار کیلوگرم، بزرگترین فضاپیمایی است که ناسا برای یک ماموریت سیاره‌ای ساخته است.

با اینکه «اروپا» با قطر سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر تنها یک چهارم قطر زمین است و چهارمین قمر بزرگ مشتری به شمار می‌آید، اما ممکن است اقیانوس گسترده زیر سطح یخ‌زده آن، دو برابر آب اقیانوس‌های زمین باشد.

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت

ارسال نظر