کمبود ۱۷۶ هزار معلم در سال تحصیلی جدید

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: «بر اساس آمار و بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس در سال تحصیلی جدید با کمبود ۱۷۶ هزار معلم روبه‌رو خواهیم بود».

کمبود ۱۷۶ هزار معلم در سال تحصیلی جدید

به گزارش مملکت آنلاین، رمضان رحیمی افزود: کمیسیون آموزش با پیگیری‌هایی که از آموزش و پرورش در مورد بهبود وضعیت آموزشی کشور داشت، موفق به لغو بخشنامۀ محدودیت بازنشستگی معلمان شد که این موضوع گام بلندی برای به کارگیری معلمان در طرح‌های مختلف است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود معلمی که در کشور شاهد هستیم محدودیت بازنشستگی معلمان، شرایط آموزشی را بحرانی می‌کرد و این مسئله منجر شد اعضای کمیسیون به صورت جدی ورود کنند تا دلیلی بر لغو بخشنامه آموزش و پرورش باشد.

رحیمی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی تعریف شده از سوی وزارتخانه مربوطه بخشی از کسری معلم به واسطۀ گروهی از بازنشستگان فرهنگی تامین می‌شود که مایل به ادامۀ فعالیت در سیستم آموزشی کشور هستند و گروهی به واسطۀ استخدام نیرو‌های ماده ۲۸، بخشی هم از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی جذب سیستم آموزشی کشور خواهند شد.

وی یادآور شد: بخشی از کمبود معلم نیز به واسطۀ نیرو‌های خرید خدمات جبران خواهد شد و علاوه بر این می‌توان از معلمان خرید خدمات که سابقۀ فعالیت در تعلیم و تربیت کشور دارند، استفاده کرد.

نماینده فلاورجان در مجلس گفت: کاظمی وزیر آموزش و پرورش در جلسات رای اعتماد وزرا به عنوان وزیر پیشنهادی حضور یافت و متعهد به تعیین تکلیف معلمان طرح‌های مختلف ازجمله خرید خدماتی‌ها شد و مقرر گردید طبق برنامه‌ریزی تعریف شده، این گروه از معلمان طی پروسۀ زمانی مشخص به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند، البته این مهم مستلزم پای کار آمدن وزارتخانه مربوطه و سازمان اداری و استخدامی کشور است.

وی افزود: کمیسیون آموزش مجلس تمام‌قد از معلمان در طرح‌های مختلف حمایت لازم را داشته است. این کمیسیون پیشنهاد تبدیل وضعیت ۲۶ هزار معلم خرید خدمات را به آموزش و پرورش داده است تا در یک بازۀ زمانی مشخص به قرارداد کار معین تعیین تکلیف شوند.

رحیمی اظهار کرد: این مهم با مصوبۀ آموزش و پرورش و اختصاص ردیف استخدامی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ممکن خواهد بود. نمایندگان بار‌ها از مسئولان مربوطه ازجمله وزیر آموزش و پرورش دولت چهاردهم و معاون اول رئیس‌جمهور این موضوع را درخواست کرده‌اند.

وی گفت: کمیسیون آموزش پیگیر تعیین تکلیف تمام معلمان در طرح‌های مختلف به ویژه نیرو‌های خرید خدماتی است. قطعاً این مسئله را قبل از شروع سال تحصیلی مجدداً در کمیسیون مطرح می‌کنیم و اگر لازم باشد وزیر آموزش و پرورش را برای پیگیری این مهم به مجلس دعوت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر