دست‌های شفابخش جوان ۳۱ ساله را از مرگ حتمی نجات داد

دست‌های شفابخش جوان ۳۱ ساله را از مرگ حتمی نجات داد و فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی جزئیات این اتفاق باورنکردنی را شرح می‌دهد.

دست‌های شفابخش جوان ۳۱ ساله را از مرگ حتمی نجات داد

به گزارش مملکت آنلاین،  حمیدرضا علیزاده اطاقور فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی درخصوص جزئیات این اتفاق باورنکردنی می گوید: سوختگی‌ها عموما به درجات مختلفی چون درجه یک (سطحی) با درمان با پماد سطحی، درجه دو با تقسیم به 2 نوع A و B (سطحی و عمقی) و درجه 3 و 4 تقسیم بندی می‌شوند که درجات 3 و 4 سوختگی‌ها نیاز به عمل جراحی دارند ضمن اینکه درصد سوختگی براساس قانون نه‌تا اعلام می‌شود.

علیزاده اطاقور از مراجعه بیماری با ۹۵ درصد سوختگی خبرداد و گفت: 9 اردیبهشت ماه امسال بیماری جوان با 31 سال سن و با سوختگی 95 درصد در بیمارستان پذیرش و مشخص شد که با تینر سوختگی عمیقی داشته است و بعد از بررسی سوختگی از نوع درجه 3 در اکثر نقاط بدن تشخیص داده شد و این بیمار تحت مراقبت‌های جدی نگهداری قرار و ابتدا در ICU بستری و تحت مشاوره‌های داخلی، عفونی پزشکی قانونی و متخصص بیهوشی همراه با احیا و سرم درمانی قرار گرفت که درخواست آزمایشات و کارهای حمایتی هم داده شد.

به گفته او، برای این نوع سوختگی، امید خاصی به زنده بودن در دنیا وجود ندارد و تیم درمان با توکل به خدا تمام تلاش خود برای درمان  آغاز کرد و برخلاف کشورهای دیگر که برای اتانازی یا مرگ خودخواسته برای این نوع بیماران درخواست می‌شود، اعتقاد تیم درمان بر این بود که حتی یک تنفس هم مهم و برای سلامتی و زنده ماندن به عنوان واسطه از جایگاه خدای مهربان تلاش شد و جراحی در چند مرحله و فواصل مختلف با بهبود ضربان قلب و ... با پروتکل‌های علمی از جمله دبرین‌مان‌ها (برداشتن بافت های مرده و عمیق سوختگی) و انجام گرفت‌ها (پیوندهای پوستی متعدد) آغاز و از نکات جالب این بیمار که امید به زندگی ایشان مرحله به مرحله در وی افزایش می‌یافت، با روحیه و همکاری و آرامش او، کار درمان را ادامه داده شد.

photo_2024-08-21_08-44-48

وی وجود مادر مومن و مسنی را به عنوان تنها همراه این بیمار عنوان کرد که مهربانانه همراه وی بود و با دلسوزی به کادر درمان و خداوند ، در روند درمان یاری رسان بود.

فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی افزود: کادر درمان بیمارستان شهید مطهری تهران که بزرگترین مرکز آموزشی درمانی سوختگی کشور است بسیار دلسوزانه در شیفت‌های مختلف پیگیر حال عمومی این بیمار سوختگی حاد بودند و بخصوص در پانسمان‌ها زیر نظر من مجدانه تلاش کردند و با تلاش همه کادر درمان که شبانه روزی و دلسوزانه برای همه بیماران سوختگی از جمله ایشان مورد توجه قرار دادند، این بیمار بعد از 4 ماه با حال عمومی خوب ترخیص شد.

photo_2024-08-21_08-44-46

علیزاده اطاقور گفت: در دوران طبابت که حدود 17 سال از آن می‌گذرد، این شکل از سوختگی از جمله معدود دفعاتی بود که بیمار به زندگی برگشت و انتظار داریم با پیشرفت‌های علم پزشکی بیماران با این درصد سوختگی نجات یابند.

فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی در پایان این اتفاق گفت: این اتفاق نجات معجزه آسایی بود که باید از کادر درمان بیمارستان تشکر و قدردانی کرد و امیدواریم شاهد اتفاقات خوب برای همه بیماران باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر