آزمون تجربی پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان برگزار شد

آزمون تجربی پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک روز سه‌شنبه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

آزمون تجربی پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان برگزار شد

به گزارش مملکت آنلاین، حامد بخشیان مسوول کمیته برگزاری آزمون المپیاد جهانی فیزیک اظهار داشت: آزمون‌های این المپیاد در ۲ بخش تجربی (آزمایشگاهی) و نظری است که امروز آزمون تجربی با حضور ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور برگزار شد.

بخشیان افزود: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون امروز به ۲ سوال با موضوع «ترمودینامیک» و «اپتیک» پاسخ دادند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: تجهیزات آزمایشگاهی که برای آزمون امروز مورد استفاده قرار گرفت در داخل کشور طراحی و تولید شده است.

بخشیان با بیان اینکه پاسخ‌نامه شرکت‌کنندگان در آزمون تجربی المپیاد جهانی فیزیک توسط ۳۰ نفر از استادان و دانشمندان فیزیک کشورمان تصحیح می‌شود، اضافه کرد: هر برگه پاسخ‌نامه توسط ۲ نفر تصحیح می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ نفر از استادان فیزیک دانشگاه‌های کشورمان نیز برای برگزاری آزمون نظری و تصحیح پاسخ‌نامه‌ها همکاری خواهند داشت.

مسوول کمیته برگزاری آزمون المپیاد جهانی فیزیک تصریح کرد: نمره نهایی دانش‌آموزان با توجه به نتایج آزمون‌های تجربی و نظری تعیین می‌شود و به حدود هشت درصد از شرکت‌کنندگان مدال طلا تعلق می‌گیرد.

بخشیان افزود: آزمون نظری این المپیاد نیز روز پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود و دانش آموزان نخبه باید به سه سوال که توسط گروهی از استادان و دانشمندان فیزیک ایران طراحی شده است، پاسخ دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر