از آسایاس تا کارگردان «انگل»؛
کارگردانهای سینما بهترین فیلم های ۲۰۱۹ را انتخاب کردند
پس از معرفی بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۹ به انتخاب منتقدان مختلف، اکنون شماری از کارگردانها فهرست بهترینهای سال خود را ارایه کردهاند.
به گزارش مملکتآنلاین، ونگ جون هو، لوکا گوادانینو و اولیویه آسایاس از جمله کارگردانهایی هستند که بهترین فیلمهای سال ۲۰۱۹ را انتخاب کردهاند.
الیویه آسایاس کارگردان فرانسوی فیلمهایی چون «خریدار شخصی» و «شبکه زنبورها» با تاکید بر اینکه سال ۲۰۱۹ سال خیلی شلوغی بود و وی وقتی کمتر از معمول برای تماشای فیلم داشت تاکید کرد در این میان فیلم «خائن» فیلمی بود که با تماشای آن این تصور به انسان دست میداد که پیش از این هرگز فیلمی مافیایی ندیده است. وی افزود: این فیلم واقعاً مرا تحت تأثیر قرار داد.
وی در عین حال این فهرست را ارائه داده است:
«خائن» ساخته مارکو بلوچی
«ایرلندی» ساخته مارتین اسکورسیزی
«افسر و جاسوس» ساخته رومن پولانسکی
«احمد جوان» ساخته لوک و ژان پییر داردن
«رحم کنید» ساخته آرنو دپلشن
«پروکسیما» ساخته آلیس وینوکور
«آتلانتیک» ساخته متی دیوپ
«زندگی رفیع» ساخته کلر دنی
«داستان ازدواج» ساخته نوآ باومباخ
«بهسوی ستارگان» ساخته جیمز گری
«روزی روزگاری در هالیوود» ساخته کوئنتین تارانتینو
«درد و افتخار» ساخته پدرو آلمادوار
وی نوشته: باید اضافه کنم از بازی کریستن استورات در «سیبرگ» شگفتزده شدم. کریستین بیل را بسیار دوست دارم و بازی او در «فورد در برابر فراری» تحسین آمیز بود.
بونگ جون هو کارگردان فیلم تحسین شده «انگل» یا «پارازیت» برنده نخل طلای کن ۲۰۱۹ و نیز «اوکجا» نیز چنین انتخاب کرده است:
«اولین گاو» ساخته کلی ریچارد
«ایرلندی» ساخته اسکورسیزی
«آساکو ۱ و ۲» ساخته هاماگوچی ریوسکی
«داستان ازدواج» ساخته نوآ باومباخ
«نیمه تابستان» ساخته اری آستر
«الماسهای تراشنخورده» ساخته برادران سفدی
«هتل کنار رودخانه» ساخته هونگ سانگ سو
«شکارچی ذهن: فصل دوم» ساخته دیوید فینچر و دیگران
انتخابهای لوکا گوادانینو کارگردان «مرا به نام خودت صدا کن» نیز این فیلمها بودهاند:
«دت استرندینگ» ساخته هیدئو کوجیما
همه کارهای جادویی کلر متون
«ایرلندی» اسکورسیزی
«روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو
«درد و افتخار» ساخته المادوار
وی افزوده است: در نهایت در سه فیلم بالا بازیها فوقالعاده بودهاند.
بازی لینا دانم در «روزی روزگاری در هالیوود»
«اولین گاو» ساخته کلی ریچارد
«مترادفها» ساخته نداف لاپید
«زندگی نامرئی» ساخته کریم آینوز
«مکث» ساخته لاو دیاز
«مافیا دیگر آنچه بود نیست» ساخته فرانکو مارسکو
«افسر و جاسوس» ساخته پولانسکی
«واردا از نگاه انیس» ساخته انیس واردا
«بوی او» ساخته آلکس رأس پری
«آزادی» ساخته آلبرت سرا
«خاکسپاری رسمی» ساخته سرگی لوزنیتسا
«دریاچه غاز وحشی» ساخته دیائو یینان
«بهسوی ستارگان» ساخته جیمز گری
نظر گییرمو دل تورو، آدام مککی و سوفیا کاپولا نیز درباره بهترین فیلم های سال ۲۰۱۹ خواندنی است.
گییرمو دل تورو این فهرست را ارائه کرده و نوشته است ترتیبی در ارائه کردنشان ندارد:
«انگل»
«ایرلندی»
«روزی روزگاری در هالیوود»
«الماسهای تراشنخورده»
«فانوس دریایی»
«درد و افتخار»
«۱۹۱۷ »
«جوکر»
«داستان ازدواج»
«جوجو خرگوش»
«مأنوس»
«زنان کوچک»
«پرتره بانو در آتش»
«نیمه تابستان»
سوفیا کاپولا نیز چنین نظر داده است: آدم سندلر در «الماسهای تراشنخورده» عالی ظاهر شده است. بازی او میتواند شخصیتی کاملاً باورپذیر را ارائه دهد که در زیر لایهای از آشفتگی با شهامت هم هست. شارلیز ترون هم در «بامب شل» کاملاً به مگان کلی بدل شده و فیلم را باورپذیر میکند و جلو میبرد.
آدام مککی کارگردان «معاون» چنین نظر داده است:فیلمی که کاملاً تکانم داد «انگل» بود. سرگرمکننده و غمبار که لحظات پیچیدهای را که تجربه میکنیم تصویر کرده است. به نظرم «شیادان» کار لورین اسکافاریا هم بسیار خوب بود. بدون توجه به اینکه از تهیه کنندگان آن فیلم بودم باید بگویم در انتخاب تمامی نماها و موسیقی فیلم بسیار خوب عمل شده است. «آب تیره» نیز چارچوبی سنتی و در عین حال مستحکم دارد. بازی مارک رافلو در این فیلم بسیار خوب است و تاد هینز همچنان بحرانهای زیستمحیط و خطرات آن را یادآوری میکند. «گزارش» هم فیلمی بود که دوستش داشتم. فیلمی که یادآوری میکرد باید به دنبال حقیقت بود. «بوک اسمارت» هم خوب بود و کار الیویا وایلد به عنوان کارگردان اولین فیلم بلندش، فوقالعاده بود. و در نهایت «الماسهای تراشنخورده» عالی بود. آثار برادران سفدی را بسیار دوست دارم.