نرخ باروری در کشور ۷ دهم رسید

­رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: نرخ باروری در کشور ۷ دهم است و باید تا پایان برنامه هفتم به ۲ و نیم برسیم.

نرخ باروری در کشور ۷ دهم رسید

به گزارش مملکت آنلاین، صابرجباری در نشست سلامت مادران و جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هتل قلب بیمارستان رجایی گفت: در حال حاضر نرخ رشد جمعیت منفی نیست، اما هنوز مثبت هم نشده است.

وی گفت: بر اساس ماده ۵۰ قانون جوانی جمعیت- سالانه نرخ سزارین باید ۵ درصد کاهش پیدا کند.
جباری با اشاره به اقداماتی که در راستای جوانی جمعیت انجام شده ادامه داد: در نشاندار کردن زوج‌های نابارور اقدامات خوبی صورت گرفته است و بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزار زوج به مراکز درمان ناباروری مراجعه داشته اند.
رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه راهنمای مراقبت از مادران و سلامت جنین تدوین شده است، گفت: وزارت بهداشت دستورالعمل‌ها و متون آموزشی و ترویجی در بحث جباری گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اگرچه مراقبت‌های ما در مراکز بهداشتی از مادران باردار افزایش داشت، اما هنوز تاثیر چندانی در این خصوص نداشته ایم.
وی افزود: نرخ سزارین از ۲۵ در سال ۷۹ به ۵۰ درصد در سال‌های اخیر رسیده است وگیلان با ۷۹ درصد زایمان سزارین بیشترین و ایرانشهر کمترین زایمان سزارین را داراست.
جباری ادامه داد: امید به زندگی در مردان و زنان در دهه‌های اخیر بهبود داشته است و برای کاهش مرگ و میر نوزادان هم باید دلایل تخصصی رفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر