تبلیغات تلگرام در کانالهای عمومی آغاز شد
تلگرام از آغاز تبلیغات در کانالهای عمومی با بیش از ۱۰۰۰ کاربر خبر داد.
به گزارش مملکت آنلاین، تبلیغات تلگرام در کانال های عمومی با بیش از هزار کاربر از روز گذشته آغاز شده است.
کانال رسمی «پاول دورف» مدیر تلگرام با انتشار پستی اعلام کرد کانالهای عمومی با بیش از ۱۰۰۰ کاربر میتوانند از ابزار تبلیغات مالی استفاده کنند. این امکان در حال حاضر به صورت آزمایشی و محدود در دسترس برخی کاربران قرار گرفته است.
با کمک این ابزار جدید تحت عنوان «Sponsored Messages» کاربران میتوانند کانالها و رباتهای خود را تبلیغ کنند. هرچند این ابزار تنها در اختیار کانالهای عمومی با بیش از ۱۰۰۰ عضو قرار دارد و تلگرام تاکید کرده که حریم خصوصی کاربران حفظ میشود و هیچگونه اطلاعاتی از کاربری برای انجام فعالیتهای تبلیغاتی در دسترس سایرین قرار نمیگیرد.
در پست منتشر شده در این مورد به این موضوع اشاره شده که تبلیغات تلگرام شامل چتهای خصوصی و گروههای خصوصی نمیشود. در بخشی از بیانیه تلگرام آمده است:
«ابزار تبلیغاتی تلگرام شامل چتهای خصوصی یا گروههای خصوصی نمیشود و فقط برای گروههای عمومی با بیش از ۱۰۰۰ کاربر قابل استفاده است.»
در توضیحات تکمیلی پاور دوروف آمده است:
در چتهای تلگرام هیچ تبلیغی وجود نخواهد داشت. اگر از تلگرام بهعنوان پیامرسانی که در سال ٢٠١٣ راهاندازی کردیم استفاده میکنید، هرگز پیام حمایت شده نخواهید دید. پیامهای حمایت شده نمیتوانند در فهرست چت، چت های خصوصی یا گروه های شما ظاهر شوند
از داده های کاربران برای نشان دادن تبلیغات استفاده نخواهد شد. اولویت اصلی ما مانند هر کاری که انجام می دهیم، محافظت از دادههای خصوصی کاربران است. به همین دلیل است که برخلاف سایر برنامه ها، از داده های خصوصی شما برای نمایش تبلیغات استفاده نمی کنیم.
پیامهای حمایتشده در تلگرام فقط در کانالهای عمومی بزرگ با بیش از ١٠٠٠ عضو نشان داده میشوند (صرفاً بر مبنای موضوع کانالهای عمومی). این یعنی هیچ داده کاربر استخراج یا تجزیه و تحلیل نمیشود تا بر مبنای آن تبلیغات را نمایش دهیم.
ما در حال اصلاح شیوه تبلیغاتی هستیم که پیشتر اینجا خوانده بودید. برخی از ادمین های کانال ها در تلگرام در حال حاضر تبلیغات را در قالب پیام های معمولی ارسال می کنند. امیدواریم که پیامهای حمایتشده راهی کاربرپسندتر و سادهتر را برای تبلیغ کانالها و رباتها به مردم ارائه دهد.
پیام های حمایت شده در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد و برای همه در دسترس نیست. وقتی به طور کامل راه اندازی شدند و به تلگرام اجازه دادند تا هزینه های اصلی خود را پوشش دهند (مانند تجهیزات و مراکز داده که بهوسیله ادمین های کانال برای ارائه محتوای خود به صدها میلیون کاربر استفاده می شود)، ما قصد داریم شروع به اشتراک گذاشتن درآمد حاصل از تبلیغات با ادمین کانال هایی کنیم که پیام های حمایت شده در کانالهایشان نمایش داده میشود؛ زیرا این کار منصفانه است.
تلگرام بهتر از واتساپ بدون تبلیغات است. واتساپ قبلاً دادههای کاربران را با تبلیغ کنندگان به اشتراک میگذاشت حتی اگر خودشان تبلیغاتی نشان ندهند. اما در تلگرام، تبلیغکنندگان هرگز اطلاعات خصوصی شما را دریافت نمیکنند. علاوه بر این، اگر از تلگرام به روشی که از واتس اپ استفاده می کنید استفاده کنید، هرگز تبلیغ مشاهده نخواهید کرد. پیامهای حمایتشده فقط میتوانند در کانالها ظاهر شوند که ویژگی منحصربهفرد شبکه اجتماعی ماست که به تلگرام چند سال پس از راهاندازی افزوده شده است. اگر واتساپ ویژگی مشابهی را معرفی کند، احتمالاً مانند شرکت اینستاگرام و فیسبوک، تبلیغات را در آنجا نیز نمایش می دهد.
تبلیغات آنلاین دیگر نباید به معنای سوءاستفاده از حریم خصوصی کاربران باشد. ما میخواهیم با ارائه نمونهای از یک «پلتفرم خودپایدار» که به کاربران و سازندگان محتوا احترام میگذارد، نحوه عملکرد یک شرکت فناوری را بازتعریف کنیم
انتهای پیام/