انجمن تجارت الکترونیک تهران: ساختار فیلترینگ را اصلاح کنید

انجمن تجارت الکترونیک تهران، در نامه‌ای سرگشاده به وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار پیگیری وعده‌های رییس جمهور و اقدامات فوری برای افزایش کیفیت اینترنت در ایران شد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران: ساختار فیلترینگ را اصلاح کنید

به گزارش مملکت آنلاین، انجمن تجارت الکترونیک تهران خطاب به ستار هاشمی اعلام کرد: «رفع فوری اختلالات ایجاد شده از سوی سیستم‌های فیلترینگ با نظارت نمایندگان بخش خصوصی، شفافیت آرای ۶ نماینده دولت در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و گزارش شفاف و برخط شاخص‌های اینترنت (بازگشایی سامانه‌های غیرفعال شده در دولت سیزدهم) بدون نیاز به هیچ زیرساختی، با تصمیماتی شجاعانه و در لحظه امکان‌پذیر خواهد بود.»

 این انجمن با ضمیمه کردن سومین گزارش کیفیت اینترنت به نامه سرگشاده‌ی خود، برخی از مهم‌ترین شاخص‌های این گزارش را تشریح می‌کند:

ایران در بین ۱۰۰ کشور برتر جهان (از نظر اقتصادی)، بدترین جایگاه در دسترسی آزاد به اینترنت را دارد.

در شاخص مرتبط با اختلالات و سرعت اینترنت، بر اساس اطلاعات CRuX در جایگاه ۹۰ از ۱۰۰ و بر اساس اطلاعات کلادفلر جایگاه ۹۷ از ۱۰۰ قرار دارد.

نزدیک به ۴۰ درصد از تجربه کاربران در استفاده از ۵۰۰۰ وب‌سایت پربازدید کشور، با اختلال یا کندی کامل مواجه است. در حالی که این میزان کندی و اختلال در ۵۰ کشور برتر کمتر از ۶درصد است.

نمایندگان فنی اپراتورها اعتقاد دارند تجهیزات فیلترینگ موثرترین عامل در کاهش کیفیت اینترنت کشور و جدی‌ترین مانع توسعه شبکه است.

گزارش‌های رسمی دولت در پایگاه Iran FTTX نشان می‌دهد، با وجود اقدامات موثر و رشد چشم‌گیری که باعث پوشش ۷.۵ میلیون نفر خانوار شده است، مشترکان فیبر نوری هنوز کم‌تر از ۵۵۰ هزار است و در شهرهای بزرگ از جمله تهران گسترش این فناوری با موانع جدی مواجه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر