مدیرعامل همراه اول: تنها برنده فیلترینگ، فیلترشکن‌فروش‌ها هستند

مدیرعامل همراه اول با انتقاد از فیلترینگ گفت: تنها برنده فیلترینگ فیلترشکن‌فروش‌ها هستند.

مدیرعامل همراه اول: تنها برنده فیلترینگ، فیلترشکن‌فروش‌ها هستند

به گزارش مملکت آنلاین، مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول، در مجمع عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران از وجود فیلترینگ و محدودیت برای اینترنت کشور انتقاد کرد چراکه به گفته او، فیلترینگ روی سیستم اپراتورها چند تاثیر منفی می‌گذارد:

اثر منفی اول آن روی کیفیت اینترنت کشور است، که بخشی از گلایه به‌حق مشترکین در خصوص کیفیت اینترنت نتیجه پیاده‌سازی سامانه‌های فیلترینگ است. این سامانه‌ها در شبکه ارتباطی کشور فعالیت می‌کنند و بعضا با دقیق عمل نکردن و حجم پردازشی که برای فیلتر کردن انجام می‌دهند باعث کاهش کیفیت اینترنت کل اپراتورهای کشور می‌شوند.

 اخوان اعتقاد دارد وجود فیلترینگ در نهایت، جز فروشندگان فیلترشکن برای هیچکس دیگری سود نخواهد داشت. او در این زمینه می‌گوید: «وقتی دو سوم مشترکین ما از فیلترشکن استفاده می‌کنند، تنها برنده این ماجرا و غائله دوستانی هستند که فیلترشکن می‌فروشند.»

مدیرعامل همراه اول اعلام کرد: «مشکل دیگری که فیلترینگ ایجاد می‌کند، مشکل امنیتی است، فیلترشکن گوشی مردم را آلوده می‌کند. در کنار این مساله فیلترشکن‌ها گوشی مشترک را به بدافزار آلوده می‌کنند و هر کدام این گوشی‌ها، به‌عنوان یک حمله‌کننده سایبری به شبکه ارتباطی کشور عمل می‌کند. به این ترتیب، از نظر فنی هزینه بسیار بالایی به اپراتورها تحمیل می‌شود تا بتوانند امنیت شبکه را مجددا برقرار کنند.»

مدیرعامل همراه اول در خصوص دستاوردهای مالی این اپراتور نیز گفت:

«سال گذشته درآمد عملیاتی ۵۱ هزار و ۴۲۱ میلیارد تومانی به ثبت رسید که ۳۱ درصد بیش از مدت مشابه دوره قبل است.» او در ادامه توضیح داد که این درآمد مربوط به شرکت اصلی است که ۵۸ درصد از این درآمد از محل خدمات دیتا و پیامک به دست آمده است. سود خالص شرکت اصلی در سال مالی ۱۴۰۲، ۶ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن ۲۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر