جیپ از جدیدترین کراساور کامپکت خود رونمایی کرد.
به گزارش مملکت آنلاین، خودرو Jeep Avenger، اولین خودروی تولیدی تمام الکتریکی جیپ، در موتورشو خودرو پاریس ۲۰۲۲ به نمایش درآمد.
شاسیبلند کامپکت جیپ در اساس برای بازار اروپا طراحی شده و بر پایه پلت فرم مشترک گروه Stellantis، با یک موتور الکتریکی در جلو و برد WLTP ۴۰۰ کیلومتر (۲۴۹ مایل) عرضه میشود. برای این مدل علاوه بر نسخه برقی یک موتور بنزینی توربوشارژ نیز عرضه خواهد شد.
هرچند جیپ قبلاً استایل کلی Avenger را ماه گذشته فاش کرده بود، اما اکنون تصاویر کاملی از آن داریم که خودرو را از تمام زوایای ممکن به همراه عکسهای تریم داخلی نشان میدهد.
استایلی مدرن و مستحکم، کابینی کاربردی و مملو از فناوری
نمای بیرونی آونجر وامدار استایل کلاسیک جیپ با جلوپنجره هفت شیاره عمودی است، چراغهای LED دو بخشی، گلگیرهای پف کرده و عضلانی، قوس چرخهای ذوزنقهای شکل، گرافیک چراغهای LED به شکل X در عقب، صفحات اسکید آلومینیومی و ترکیب هدشمندانه قطعات محافظ پلاستیکی روی سپرها در کنار رکاب های جانبی تصویری مدرن اما کلاسیک به این مدل بخشیده است.
طراحی خودرو در هر نمایی دلنشین و متناسب بوده و به جرات میتوان گفت دست پخت تیم طراحی به معنای واقعی شیک، زیبا، مدرن و در عین حال همچنان یک جیپ است.
جیپ میگوید که گارنیش های پلاستیکی مشکی رنگ پیرامون بدنه خودرو و محافظ چراغهای جلوی در ضربات خفیف از بدنه محافظت میکنند. علاوه بر این، چرخهای ۱۸ اینچی و سقف با رنگ مشکی برای رنگبندی دوگانه قابل سفارش است.
در داخل کابین با یک طراحی مینیمال و ساده با داشبوردی به رنگ بدنه و فرمی افقی که در عریض نشان دادن فضای داخلی بسیارتاثیر گذار است، روبرو هستیم.
داشبورد دیجیتال و محفظه های ذخیره سازی متعدد ابزار و لوازم ریز و درشت با ظرفیت کلی ۳۴ لیتر (۱.۲ فوت مکعب) در ردیف جلو همراه با یک صندوق عقب ۳۸۰ لیتری (۱۳.۴ فوت مکعب) در کنار صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی دارای جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect که سازگاری بیسیم Apple CarPlay و Android Autoرا دلرد، همراه با یک دسته ابزار دیجیتال ۷ یا ۱۰.۲۵ اینچی بخشی از تجهیزات و امکانات جداب این مدل محسوب میشود.
این امکانات همچنین شامل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ های جلوی خودکار، سنسورهای پارک ۳۶۰ درجه و دوربین دید عقب است. اما
به لطف ویژگیهایی مانند Traffic Jam Assist، Blind Spot Monitoring، Adaptive Cruise Control، Lane Centering و Active Park Assist میتواند از سطح خودران ۲ نیز برخوردار باشد.
در نمایشگاه خودروی پاریس، جیپ همچنین نسخه سفارشیسازی شده خود را با رنگ بیرونی گرانیتی، سقف به رنگ اصطلاحا آتشفشانی، رینگهای مشکی براق، تم آبی عالب و برچسبهای درب موتور با رنگبندی X-camo به نمایش میگذارد که در داخل کابین نیز رگه های آن مشخص است همچنین جیپ بیش از ۱۰۰ نمونه انواع اکسسوری جذاب را برای Avenger ارائه می دهد که امکان شخصی سازی مطابق سلایق مختلف را فراهم می کند.
آونجر بر اساس معماری eCMP طراحی و مهندسی شده است، درست همانند پژو e-۲۰۰۸، اوپل موکا ای و سیتروئن DS۳ E-Tense، ضمن آنکه جمع و جورترین در میان برادرنش است که ۴۰۷۶ میلی متر (۱۶۰.۵ اینچ) طول دارد..
با اینطول کلی آونجر ۱۵۴ میلی متر (۶.۱ اینچ) کوتاه تر از Renegade است و آن را به عنوان نقطه ورود جدید در خانواده جیپ قرار می دهد.
این کراس کوچک شهری به یک موتور الکتریکی ۴۰۰ ولتی در جلو مجهز است که ۱۵۴ اسب بخار (۱۱۵ کیلووات / ۱۵۶ اسب بخار) و ۲۶۰ نیوتن متر (۱۹۱.۸ پوند فوت) گشتاور تولید می کند.
این اعداد با بسیاری از خودروهای الکتریکی دیگر از مجموعه Stellantis یکسان است، اما جیپ می گوید که موتور الکتریکی نسل دوم اولین موتوری است که توسط تیم Emotors مهندسی شده است که سرمایه گذاری مشترک Stellantis و Nidec Leroy-Somer Holding میباشد.
انرژی باتریهای مذکور با ظرفیت ۵۴ کیلووات ساعت که در زیر صندلی های جلو و عقب و تونل مرکزی نصب شده ذخیره می شود. جیپ ادعا می کند که برد WLTP در سیکل ترکیبی ۴۰۰ کیلومتر (۲۴۹ مایل) و در چرخه شهری که خودروهای برقی کارآمدتر هستند تا ۵۵۰ کیلومتر (۳۴۲ مایل) است.
با استفاده از یک کابل ۱۰۰ کیلوواتی سطح ۴ و یک شارژر سریع، باتری می تواند از ۲۰ تا ۸۰ درصد در ۲۴ دقیقه شارژ شود یا بعبارتی ۳۰ کیلومتر (۱۹ مایل) را در سه دقیقه به برد اضافه کند.
علیرغم اخبار قبلی، هیچ اشاره ای به معرفی نسخه چهار چرخ متحرک نشده است، و Avenger پاکسوز در حال حاضر فقط در قالب یک FWD عرضه میشود.
جالب اینکه جیپ تاکید داشته که در ایتالیا و اسپانیا نسخه اول Avenger با موتور بنزینی توربوشارژ در کنار EV نیز عرضه خواهد شد که این موتور به احتمال زیاد از نوع ۱.۲ لیتری Pure خواهد بود.
انتهای پیام/