جدیدترین میکروکارهای شهری رنو رونمایی شدند.
به گزارش مملکت آنلاین، موبیلایز، برند اختصاصی گروه رنو در بخش خدمات اشتراکگذاری خودرو، دو مدل برقی شهری دوو و بنتو را معرفی کرد که به ترتیب در سالهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ از طریق طرحهای اشتراک یا اجاره بلندمدت در دسترس خواهند بود.
مدل Duo در واقع نسخه تولیدی کانسپت EZ-۱ است که سال گذشته معرفی شد و جانشین رنو توئیزی است، در حالی که بنتو نسخه باربری آن برای مشتریان خاص خود است.
این دو خودرو کوچک که قرار است در موتورشو پاریس معرفی شوند، رقبای سیتروئن آمی و من امی کارگو هستند، اگرچه نمیتوانید آنها را مانند رقبایشان، مستقیماً خریداری کنید.
از نظر ظاهری، Mobilize Duo با نسبت های یکسان، بدنه ای مکعبی شکل، جزییاتی مینیمال و ساده، چراغ های LED باریک، سپرهای بیرون زده و درهای قیچی شکل شبیه به نسخه تکامل یافته رنو توئیزی به نظر می رسد.
ضمن آنکه علیرغم اینکه نسبت به کانسپت EZ-۱ کمی ساده تر است، انا کاملا تازه و مدرن به نظر می رسد.
طراحان گروه رنو در خلق این مدل از دنیای بازی های ویدیویی الهام گرفتند و حال و هوای دهه های ۸۰ و ۹۰ را به میکروکار اضافه کردند. رنگ آنتراسیت خاکستری و نارنجی با برند Mobilize مطابقت دارد، اما شش بخش، مانند نوار زیر شیشه جلو، دستگیرههای در و ستونهای C را میتوان سفارشی کرد.
خودروهای الکتریکی مبتنی بر یک قاب و فریم لولهای شکل هستند و دارای پانلهای بدنه پلاستیکی رنگنشده هستند. Duo دارای فضای پا کوچکی است که طول آن ۲.۴۳ متر (۹۵.۷ اینچ)، عرض ۱.۳۰ متر (۵۱.۲ اینچ) و قد آن ۱.۴۶ متر (۵۷.۵ اینچ) است که آن را کمی طولانی تر و پهن تر می کند اما دقیقاً به اندازه Twizy بلند است.
اما بنتو به دلیل اضافه شدن جعبه بار کمی بلندتر است. Mobilize می گوید که ۵۰ درصد از قطعات این مدل EV از مواد بازیافتی ساخته شده است، در حالی که ۹۵ درصد آن قابل بازیافت خواهد بود.
در داخل کابین یک داشبورد به سبک بوم باکس با یک دسته ابزار دیجیتال کوچک، یک بلندگوی یکپارچه، اسلات USB-C و داک گوشی هوشمند وجود دارد و برخلاف توئیزی، کابین به طور کامل با شیشه های بزرگ دربها محصور شده البته فراموش نکنید که فرمان این میکروکار برقی دارای کیسه هوا است. Duo دارای دو صندلی است که چیدمان آنها ۱+۱ میباشد، در حالی که بنتو یک صندلی تک نفره با جعبه بار ۷۰۰ لیتری (۲۴.۷ فوت مکعب) در عقب دارد. هر دو نسخه دارای دو محفظه ذخیره سازی در طرفین صندلی جلو هستند، ضمن انکه روکش صندلیها از TEP است، بنابراین بادوام بوده و به راحتی تمیز می شود. البته باید دقت داشت که Mobilize طرحهایی برای تبدیل این مدل به نسخه ویژه افراد دارای تحرک نیز دارد.
در بخش پیشرانه، Mobilize Duo مجهز به یک موتور الکتریکی تکی است که نیزوی محرک چرخ های عقب را تامین می کند. این خودرو در دو نوع ارائه خواهد شد – یکی با حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت (۲۸ مایل در ساعت) برای افراد فاقد گواهینامه خودرو (از ۱۴ سالگی) و دیگری با حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت (۵۰ مایل در ساعت) برای رانندگان بزرگسال.
نکته جالب انکه Mobilize برای قدرت خروجی هیچ رقم عملکردی را فاش نکرده اما گفته شده که هر دو نسخه "شتاب سریع" را ارائه می دهند.
یک پک باتری با ظرفیت ناشناخته برای برد ۱۴۰ کیلومتر (۸۷ مایل) ارائه شده که می تواند ۹۰ کیلومتر (۵۶ مایل) را در سه ساعت از یک پریز برق خانگی تامین کند.
هر دو مدلهای Mobilize دو و بنتو با خدمات متصل برای مدیریت ناوگان و خدمات اشتراک سواری سازگار بوده و نرم افزار لازم را می توان از راه دور ارتقا داده و ویژگی های مورد نظر را بر اساس ترجیحات مشتری فعال یا غیرفعال کرد.
در این زمینه، Duo همچنین با دسترسی بدون کلید و حرکت با استفاده از تلفن هوشمند کاربر همراه است.
طبق برنامه اعلامی Mobilize Duo تا پایان سال ۲۰۲۳ وارد جاده ها می شود، در حالی که Bento در قالب یک برنامه قرارداد اجاره طولانی مدت از سال ۲۰۲۴ در دسترس مشتریان حرفه ای قرار خواهد گرفت.
کاربران برای استفاده از شبکه خدمات رسانی به برنامه خدمات پس از فروش رنو دسترسی خواهند داشت.
و در انتها بد نیست بدانید، قیمتگذاری در زمان راهاندازی بازار اعلام میشود، از جمله میتوان به برنامه اشتراک منعطف با پرداختهای ماهانه برای حداقل سه ماه اشاره کرد.
انتهای پیام/