میتسوبیشی از جدیدترین نسل کراس اوور کوچک خود، ASX رونمایی کرد.
به گزارش مملکت آنلاین، یکی از مرسوم ترین اتفاقات طراحی/مهندسی در دنیای خودرو، مهندسی تغییرنام یا تغییر برند است که در زبان انگلیسی با نام Engineering ReBadge معروف است.
میتسوبیشی از جدیدترین نسل کراس اوور کوچک خود، ASX رونمایی کرد.
خودرویی که در واقع یک محصول تغییر نام داده شده از رنو کپچر است و تنها تفاوت قابل مشاهده در مورد تزئینات جلوپنجره خلاصه میشود، حتی رینگها نیز هم مانند رنو کپچر بوده و تغییر نداشته اند.
درست همانند طراحی بدنه، میتسوبیشی از گزینه های موجود موتور رنو کپچر استفاده کرده که برای طرفداران این خودرو فرانسوی آشنا خواهد بود.
طیف موتورهایی که از ۱.۰ لیتری سه سیلندر با قدرت ۹۰ اسب بخار (۶۷ کیلووات/۹۱ اسب بخار) آغاز می شود.
در سطح بعد، یک موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژ وجود دارد که با دو خروجی قدرت در دسترس است و دارای فناوری هیبریدی ملایم ۱۲ ولتی است. این پیشرانه با ۱۳۸ اسب بخار (۱۰۳ کیلووات/۱۴۰ اسب بخار) و گیربکس شش سرعته دستی یا با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و ۱۵۵ اسب بخار (۱۱۶ کیلووات/۱۵۸ اسب بخار) ارائه می شود.
البته ASX جدید اولین میتسوبیشی فول هیبریدی است که به لطف موتور ۱.۶ لیتری با دو موتور الکتریکی و گیربکس چند حالته اتوماتیک عرضه می شود. این پیشرانه ۱۴۱ اسب بخار (۱۰۵ کیلووات/۱۴۳ اسب بخار) ارائه می دهد.
و در نهایت، یک پیشرانه هیبریدی ۱.۶ لیتری پلاگین در بالای این لیست قرار می گیرد که با ترکیب دو موتور الکتریکی دارای یک باتری ۱۰.۵ کیلووات ساعتی است که ASX را قادر می سازد تا ۴۹ کیلومتر (۳۰ مایل) را تنها با برق طی کند. این پیشرانه قادر به تولید ۱۵۷ اسب بخار (۱۱۷ کیلووات/۱۵۹ اسب بخار) است.
در داخل کابین، اصل داستان هیچ تفاوتی با رنو کپچر ندارد و حتی میتسوبیشی برای حک نشان الماس خود بر روی کاشِن یا همان قاب فرمان نیز زحمت زیادی بخود نداده است و همچنان با یک کپچر تبدیل نام داده شده روبرو هستیم.
البته خریداران می توانند طیف وسیعی از اپشنها را انتخاب نمایند. در پشت فرمان،نمایشگر دیجیتالی ۱۰.۲۵ با سیستم ناوبری سه بعدی قابل سفارش است و اگر می خواهید کمی صرفه جویی کنید، یک صفحه نمایش هفت اینچی نیز موجود است. و اگر به طور کامل بر روی بودجه و هزینه کمتر متمرکز شده باشید، صفحه نمایش می تواند تا ۴.۲ اینچ کوچک شود و سرعت سنج های آنالوگ قرار گیرد.
به طور مشابه، سیستم اطلاعات سرگرمی نیز قابل تغییر است. یک صفحه نمایش با فرمت افقی هفت اینچی یا یک صفحه جهت عمودی ۹.۳ اینچی را می توان انتخاب کرد.
اینها را می توان به صورت بی سیم به Apple CarPlay یا Android Auto متصل کرد. رانندگان همچنین می توانند حالت رانندگی، عملکردهای سرگرمی و روشنایی محیط را که هشت انتخاب رنگ را به سرنشینان ارائه می دهد، انتخاب کنند.
اگرچه ASX یا همان کپچر ابعاد جمع و جور خود را حفظ می کند (طول ۴۲۲۸ میلی متر، عرض ۱۷۹۷ میلی متر، ارتفاع ۱۵۷۳ میلی متر [۱۶۶x۷۱x۶۲ اینچ])، اما دارای یک صندلی عقب کشویی است که فضای پا یا فضای صندوق بیشتری را فراهم می کند. حجم بار به لطف این ویژگی می تواند از ۳۳۲ لیتر (۵.۱ فوت مربع) به ۴۰۱ لیتر (۵.۸ فوت مربع) افزایش یابد.
و اما ASX ۲۰۲۳ دارای مجموعه ای از آیتم های ایمنی پیشرفته است که شامل سیستم هشدار برخورد از عقب استاندارد با کمک ترمز اضطراری و تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، علاوه بر حفظ حرکت بین خطوط فعال، و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی است.
نباید فراموش کرد که سامانه دستیار نقطه کور، ردیابی خطوط ، هشدار سرعت، کروز کنترل تطبیقی و کمک نور بالا نیز در این مدل موجود است.
کامل ترین یا به اصطلاح ما ایرانیها فول آپشن ترین مدل ASX با نام MI-PILOT نیز اراُه میشود، که ترکیبی از کروز کنترل تطبیقی و حرکت بین خط فعال برای انجام برخی عملکردهای رانندگی نیز است.
فروش میتسوبیشی ASX جدید ۲۰۲۳ در مارس ۲۰۲۳ در آلمان آغاز می شود و سایر بازارهای اروپایی را که این برند هنوز در آنها فعال است.
انتهای پیام/