تصاویر نسل دوم فولکس واگن فایتون سال ها پس از کنسل شدن منتشر شد.
به گزارش ملکت آنلاین، به مناسبت بیستمین سالگرد تولید فایتون، سدان لوکس و نه چتدان موفق فولکس واگن، این شرکت با انتشار تصاویری از کانسپتی که قرار بود جانشین مستقیم آن باشد، ما را غافلگیر کرده است.
این خودرو در قالب یک مدل پروتوتایپ نهایی هرگز به خط تولید نرسید و گفته میشود دلیل اصلی آن رسوایی دیزل گیت فولکس و رویکرد برقی سازی جهانی خودروها بوده که مدیران فولکس را بر آن داشت تا اولویتهای شرکت را تغییر دهند و تمرکز خود را بر روی خودروهای برقی متمرکز نمایند.
در نتیجه، سدان لوکس فول سایز در پارکینگ مرکز طراحی فولکس رها شد.
دنبال کنندگان اخبار وولفسبورگ، اکنون در حال یادآوری این موضوع هستند که چگونه نسل دوم فایتون واقعاً به خط مونتاژ نزدیک شده بود. در اینجا یک نمونه اولیه کامل و فاینال شده نشان داده شده است که به راحتی می توانید باور کنید که این یک خودروی تولیدی است.
این سدان باشکوه از زبان طراحی نرمال فولکسواگن با جلوپنجره کرومی و چراغهای مشابه با شاسی بلند Touareg فعلی برخوردار بوده و سادگی خاصی در آن به چشم میخورد.
در نمای عقب، چراغها، حال و هوای Skoda Superb را تداعی میکنند، که چندان تعجبآور نیست، زیرا این نسخه از فایتون توسط Jozef Kabaň طراحی شده بود که خود سرطراح اشکودا نیز بود.
یک نوار کرومی پهن ارتباط بصری زیبایی بین چراغهای عقب به همان شکلی که در Superb فیس لیفت شده ایجاد میکند در کنار فینیشرهای خوش تراش اگزوز مشابه Arteon به یک اگزوز دوگانه متصل میشوند که به یک پیشرانه قدرتمند اشاره میکند.
درهای بلند و عریض امکان دسترسی به یک کابین شیک با فضای پای کافی در عقب را فراهم میکنند که در آن صندلیها توسط یک کنسول وسط عریض از هم جدا میشوند.
همچنین یک تبلت جداشدنی و کلیدهایی برای تنظیم صندلی جلب توجه میکنند البته فولکسواگن بطور گسترده و کاملی از چوب و چرم در داخل کابین به همراه تعبیه سانروف دوجداره و سیستم سرگرمی صندلیهای عقب استفاده کرده است.
در داخل کابین نیز داشبورد آشنا به نظر میرسد، زیرا تا حد زیادی همان داشبورد مورد استفاده در Touareg فعلی با به اصطلاح Innovision Cockpit است.
نگاه دقیق تر به کنسول میانی پایینی، محل قرارگیری اهرم دنده، جا لیوانی و پنل میانی در کنار آینه عقب بدون قاب، داشبورد با روکش چرم با کیفیت، و تُن های متالیک بر زیبایی این سدان لوکس افزوده اند.
دقیقاً همانند Touareg که امروز به فروش می رسد، این خودرو قرار بود بر روی پلت فرم MLB Evo سوار شود که زیربنای آئودی A8 و همچنین سایر مدل های بزرگ VAG است.
لازم به ذکر است که فولکسواگن یک سدان بزرگ با نام Phideon در چین دارد به عنوان جانشین معنوی Phaeton در نظر گرفته میشود.
انتهای پیام/