لوگو و هویت بصری جدید محصولات داچیا رونمایی شد.
به گزارش مملکت آنلاین، در حدود یک سال پیش بود که برند رومانیایی داچیا و از زیر مجموعه های گروه رنو، همزمان با معرفی کانسپت «Bigster»، از لوگو و نشان تجاری جدید خود نیز رونمایی کرد و حال شاهد قرارگیری این لوگوی جدید بر روی تمامی محصولات تولیدی این خودروساز می باشیم.
به عبارت دیگر، اکنون تمامی مدل های اسپرینگ، ساندرو، ساندرو استپ وی، لوگان، جاگر و داستر، در کنار بروزرسانی حروف، رنگ ها و اصلاح برخی الگوهای بصری، نشان جدید داچیا را نیز دریافت خواهند کرد.
در لوگوی جدید داچیا، شاهد استفاده از دو حرف «D» و «C» هستیم که از طرحی متقارن برخوردار بوده و در یک بازی آینه ای به یک دیگر متصل شده اند و به «محصولاتی ارزان قیمت مبتنی بر فن آوری های اثبات شده برای خریدارانی که قصد خریدی هوشمند و بی دردسر دارند» اشاره دارد.
دیوید دوراند«David Durand» مدیر طراحی داچیا، در رابطه با لوگوی جدید این برند می گوید؛« این نشان جدید نماد تمرکز برند در بازگشت به اصول اولیه بوده که سادگی و استحکام را بصورت بصری در ذهن بیننده تداعی می کند.»
همچنین این نشان با الگوهای افقی سفید رنگ جدید قرار گرفته بر روی جلو پنجره که جایگزین نسخه های کرومی قبلی شده اند، منطبق شده است و نمای بصری مدرن تری را به محصولات داچیا بخشیده است.
علاوه بر این، بر روی فرمان و درب عقب از نوشته «DACIA» بجای نشان جدید «DC» مطابق با آنچه که امروزه در محصولات برخی خودروسازان شاهدش هستیم، استفاده شده است.
از دیگر تغییرات و بروزرسانی های انجام شده بر روی محصولات داچیا نیز می توان به رنگ جدید بدنه «Dusty Gray» و روکش خاکستری مات بر روی ریل باربند و قاب آینه های جانبی در مدل های داستر و ساندرو استپ وی که ظاهری ماجراجویانه نیز به آن ها بخشیده است اشاره کرد.
با این حال این بروزرسانی ها را نمی توان به عنوان یک فیس لیفت در نظر گرفت، اما همچنان بر بهبود طراحی ظاهری این مدل ها تأثیرگذار بوده و آن ها را با گرافیک و مد و ترند روز طراحی خودرو مطابقت می دهد.
داچیا لوگوی جدید خود را برای اولین بار در ماه اکتبر و در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۲ به صورت عمومی به نمایش خواهد گذاشت و اولین مدل های دارای لوگوی اصلاح شده در پایان سال جاری میلادی، به مشتریان تحویل داده خواهد شد.
انتهای پیام/