نسل جدید کراس اوور RX معرفی شد.
به گزارش مملکت آنلاین، از زمان معرفی مدل RX در سال ۱۹۹۸ توسط لکسوس، این برند ژاپنی توانسته بیش از ۳/۵ میلیون دستگاه از این مدل را در سراسر دنیا به فروش برساند که سهم بازار اروپا از این میزان، ۳۰۰ هزار دستگاه می باشد.
حال با معرفی نسل پنجم RX با ظاهری مدرن و پیشرانه پلاگین هیبریدی، قرار است این مدل نقش محوری را در برنامه های آینده لکسوس، تحت عنوان «Lexus Electrifield» ایفا کند.
به گفته کوجی ساتو «Koji Sato»، رئیس بخش بین المللی لکسوس؛ « در RX جدید سعی شده است تا DNA لکسوس را در غالب کیفیتی برتر، سواری راحت و جزئیاتی ظریف ارائه شود و تجربه جدیدی از سطح رانندگی با محصولات لکسوس را در اختیار کاربران قرار داده شود».
لکسوس RX۲۰۲۳، بر روی پلت فرم GA-K طراحی و توسعه یافته است که این زیربنای تازه، علاوه بر افزایش ۶ سانتی متری فاصله بین دو محور، این اجازه را به خودرو می دهد تا وزن آن در حدود ۹۰ کیلوگرم در مقایسه با نسل قبل کاهش یابد.
تغییرات و بروزرسانی های ایجاد شده در RX جدید، ظاهر آن را بیش از پیش منطقی تر و پخته تر کرده است و در مقایسه با نسل قبل، سطوح اغراق آمیز و زوایای تند کمتری را مشاهده می کنیم.
با این حال نسل جدید RX، همچنان از استایلی پویا و اسپرت برخوردار است که در کنار برخی جزئیات مانند، جلوپنجره دوکی شکل جدید، ورودی های هوای سپر و نیز چراغ یک تکه عقب، طراحی ظاهری آن را مدرن تر و جسورانه تر نیز کرده است.
در نمای جلو، همانطور که اشاره شد، مهم ترین نکته، طراحی الگوی جدید برای جلوپنجره دوکی شکل لکسوس است که اکنون در قسمت بالایی، از یکپارچگی بیشتری با بدنه برخوردار است که در ترکیب با چراغ های LED جدید، دماغه و پوزه خودرو را به لحاظ بصری محکم تر و عضلانی تر نشان می دهد.
در نمای جانبی، با نمای آشنا نسل قبل رو به رو می شویم که با برخی بروزرسانی های جزیی مانند افزایش فاصله محوری به میزان ۶۰ میلی متر، کاهش ارتفاع خط سقف به میزان ۱۰ میلی متر و افزایش اوورهنگ جلو، سبب بهبود تناسبات کلی این قسمت شده است.
علاوه بر این همانند نسل قبل شاهد استفاده از ستون D شناور هستیم که در کنار قوس های عضلانی روی گلگیر عقب و رینگ های ۲۱ اینچی، شخصیتی پویا تر به این نما بخشیده است.
در قسمت عقب نیز، استفاده از چراغ های یک تکه در کنار ورودی های هوای طرفین سپر، علاوه بر افزایش عرض بصری خودرو، نمای این قسمت را اسپرت تر کرده است.
در داخل کابین نیز، RX جدید تغییرات مهم و تأثیرگذاری را تجربه کرده است که سبب لوکس تر شدن فضای داخلی شده است.
علاوه بر آن استفاده از صفحه نمایش مرکزی ۹/۸ اینچی استاندارد و ۱۴ اینچی سفارشی به همراه سیستم دستیار صوتی جدید، کابین RX را مدرن تر نیز کرده است.
یا این حال و با وجود ارائه فناوری های جدید و مدرن در داخل کابین، تلاش طراحان برای ایجاد فضایی ساده و مینیمالیستی و در عین حال هوشمندانه با استفاده از متریال با کیفیت قابل تحسین بوده است.
از دیگر ویژگی های داخل کابین نیز می توان به ارائه تریم های آلومینیومی، چوبی و مشکی رنگ که در ۶ تیپ مختلف عرضه می شوند، اشاره کرد.
نسل جدید لکسوس RX، علاوه بر استفاده از پلت فرم جدید، به پیشرانه های جدیدی نیز مجهز شده است که از جمله آن می توان به پیشرانه ۲/۴ لیتری توربو شارژ اشاره کرد که قدرتی معادل ۲۷۵ اسب بخار و گشتاوری ۴۳۰ نیوتن متری را تولید می کند.
علاوه بر این پیشرانه بنزینی، لکسوس دو قوای محرکه هیبریدی و پلاگین هیبرید نیز برای RXجدید تدارک دیده است که به ترتیب قدرتی معادل ۲۴۶ و ۳۰۲ اسب بخار را تولید می کنند.
همچنین یک نسخه پرفورمنس به همراه پیشرانه پلاگین هیبرید و با نام RX۵۰۰h نیز عرضه خواهد شد که قدرتی معادل ۴۶۷ اسب بخار و گشتاوری ۵۰۰ نیوتن متری را تولید خواهد کرد.
لکسوس هنوز جزئیات مربوط به قیمت نسل جدید RX را منتشر نکرده است، اما این کراس اوور جدید ژاپنی، اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.
انتهای پیام/