نسل سوم BMW X1 با تاخیری نه چندان زیاد رونمایی شد.
به گزارش مملکت آنلاین، نسل سوم BMW X1 با تاخیری نه چندان زیاد رونمایی شد و حالا ب ام و نسخه جدید از کراس اور جمع و جور خود را در ابعادی بزرگتر، استایلی بمراتب جذاب تر و با گیربکس استاندارد هفت سرعته دوکلاچه متصل به سیستم xDrive 4WD روانه بازار میکند.
برای شروع ابتدا به سراغ طراحی بدنه خودرو میرویم؛
در نسخه ۲۰۲۳ ایکس وان، تناسبات کلی بدنه نزدیک به مدل قبلی است، اما اینبار به لطف یک جلوپنجره رشد یافته و تقریباً مربعی شکل، چراغهای برجسته جلو و خطوط خشک و هندسی و البته مینیمال با چهره ای جسورتر روبرو هستیم که در عین لوکسی در هماهنگی با چیدمان متفاوت چراغهای فول الایدی استاندارد در هر طرف و چراغهای عقب با فرمی L شکل، خاص و متفاوت و بروزتر میباشند.
در نمای عقب، ارتفاع شیشه عقب کمتر و باریکتر شده که ظاهری خشنتر به X۱ میدهد، در عین حال قوس یا پُف بیشتر گلگیرها، جلوه بصری بیشتری داشته و به عریض تر نشان دادن بدنه خودرو کمک شایانی میکند.
اما از جمله اتفاقات قابل توجه در نسل جدید X1 ابعاد رشد یافته کلی آن نسبت به نسل فعلی است.
طول کلی با ۱.۷ اینچ افزایش به ۱۷۷.۲ اینچ رسیده است، در حالی که ۰.۹ اینچ به عرض ۷۲.۶ اینچ اضافه شده ضمن آنکه ارتفاع کلی X۱ جدید ۱.۷ اینچ بیشتر است و به ۶۴.۶ اینچ رسیده و این ابعاد افزایش یافته، باعث بوجود آمدن فضای بیشتری در کابین شده است.
و البته از این نکته نباید غافل شد که هر چند فرم و هندسه بیرونی بدنه مکعبی شکل بنظر میرسد اما ضریب درگ آیرودینامیک به عدد ۰.۲۷ رسیده است.
کابین X1 جدید همچنان برای پنج سرنشین بزرگسال فضا دارد، اما بیامو میگوید که افزایش عرض کلی خودرو باعث شده تا فضای بیشتری برای شانه و آرنج راننده و سرنشین جلو ایجاد شود.
با این حال، بدون شک بزرگترین یا خاص ترین خبر در بخش کابین و فضای داخلی، ارتقاء نرمافزار سرگرمی iDrive 8 بیامو است که با یک جفت صفحه نمایش - یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی و یک صفحه نمایش ناوبری ۱۰.۷ اینچی که در زیر یک کاور شیشهای قرار میگیرد خواهد بود.
در بخش کنسول میانی نیز دو دریچه هوای افقی باریک و عریض بهمراه دو جا لیوانی و پد هوشمند و پد شارژ بی سیم نیز وجود دارد.
بطور استاندارد در تمامی تریمهای این خودرو چهار پورت USB-C، یک سوکت برق ۱۲ ولتی هم در کنسول مرکزی و هم در قسمت بار و یک رابط بلوتوث قرار دارد.
و البته به صورت سفارشی یا آپشنال، سیستم صوتی ممتاز ۲۰۵ واتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو و توییتر تعبیه شده در رودریها موجود است. همچنین یک دوربین رو به داخل فضای کابین به مالک اجازه میدهد عکسهایی از داخل فضای خودرو را به گوشی هوشمند خود ارسال کند و همچنین کنترلرهای داخل خودرو را از طریق عملکرد کنترل از راه دور My BMW App مدیریت کند.
در ایالات متحده برای X1 2023 یک گزینه موتور وجود دارد و آن پیشرانه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوی به روز شده است که حداکثر توان خروجی اش معادل ۲۴۱ اسب بخار (۱۷۷ کیلووات) و ۲۹۵ پوند فوت (۴۰۰ نیوتن متر) گشتاور بین ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. ضمن آنکه یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه بهمراه سیستم xDrive AWD نیز در کنار آن قرار دارد.
در نمونه های مجهز به پکیج M Sport، پدل های تعویض دنده پشت فرمان با قابلیت عملکرد Sport Boost تعبیه شده و زمانی فعال میشود که راننده دستکم برای یک ثانیه پدل شیفت سمت چپ را بکشد.
بیامو میگوید تقریباً تمام اجزای محور جلو در مقایسه با مدل قبلی بازمهندسی شدهاند و برای اولین بار، یک سیستم تعلیق تطبیقی M بصورت سفارشی ارائه میشود که ارتفاع سواری را ۰.۶ اینچ کاهش می دهد.
ب ام و X1 2023 در سه ماهه چهارم سال جاری در ایالات متحده با ظاهر xDrive28i با قیمت پایه ۳۸۶۰۰ دلار به اضافه ۹۹۵ دلار به فروش می رسد.
انتهای پیام/