کمپانی لندروور از نسخه دیفندر 130 مدل ۲۰۲۳ با ۸ صندلی و توان ۳۹۵ اسب بخاری رونمایی کرد.
به گزارش مملکت آنلاین، اولین بار در ماه اگوست بود که تصاویر جاسوسی از Defender لانگ با سه ردیف صندلی منتشر شد. زمانی که نمونه اولیه استتار شده آن در جاده های شهری و اتوبانها مشاهده شد.
این پروژه در واقع بر پایه تغییرات برنامه ریزی شده کمپانی لندرور بر روی تواناترین مدل آفرود حال حاضر این شرکت و در گذار به سمت یک خودرو " دوستدار خانواده " شکل گرفته است.
و اما امروز دیفندر ۱۳۰ با ۸ صندلی، تجهیزات استاندارد بسیارکامل، آماده عرضه در بازار ایالات متحده عرضه می شود.
طویل ترین دیفندر تاریخ هرچند فضای داخلی کامل و راحتی را برای ۸ نفر فراهم میکند اما بدون هیچ شکی این افزایش فضای داخلی لطمه جدی و کاملا مشهود به تناسبات بدنه و زیبایی آن وارد کرده است که البته در نمای جانبی بوضوح مشخص میباشد.
افزایش طول ۱۳.۳۸ اینچی عقب و بویژه اُوِرهنگ عقب خودرو از جنبه زیباشناسی و تناسباتی هیچ هماهنگی با بخش جلو نداشته و از نظر بصری حس سنگینی عجیبی را القاء میکند.
هرچند این ایراد بزرگ بدلیل فرم جعبه ای شکل و استایل خشک و هندسی خودرو تا حدی پوشش داده شده است.
دیفندر ۱۳۰ در سطوح آپشنی S، SE، X-Dynamic SE و X و همچنین مدل First Edition عرضه می شود.
همانطور که ذکر شد، افزایش طول بخش انتهایی این خودرو فضای بیشتری را در داخل کابین برای ردیف سوم صندلیها فراهم میکند و پیکربندی صندلیهای در این خودرو به ۲+۳+۳ تغییر میکند.
فضای بار نیز افزایش داشته و اکنون تا ۸۰.۹ فوت مکعب (۲۲۹۱ لیتر) فضای بار را " درصورت خواباندن ردیف های دوم و سوم صندلی ها " ارائه می دهد.
بد نیست بدانید در شرایط چیدمانی پنج صندلی، Defender 130 دارای ۴۳.۵ فوت مکعب (۱۲۳۲ لیتر) فضای بار است.
لندروور میگوید ردیف سوم صندلیها میتوانند به راحتی حداکثر سه بزرگسال را در خود جای دهند و فضای سر کاملی برای هر ۸ سرنشین وجود دارد.
هر ردیف از سرنشینها دارای سیستم تهویه مجزا بوده و یک کنترل تهویه مطبوع چهار منطقه ای بصورت آپشنال برای Defender 130 وجود دارد.
لندرور تاکید دارد که با توجه به طراحی خاص ردیف دوم صندلی ها و مکانیزم تاشو و متحرک آن، ورود به ردیف سوم کار سختی نیست.
اما در بخش تجهیزات استاندارد دیفندر ۱۳۰ شامل صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی و صفحه نمایش دوم ۱۱.۴ اینچی (استاندارد در مشخصات X) است ضمن آنکه سیستم تصفیه هوای کابین + که برای اولین بار در Defender ظاهر شد، از یک فناوری ثبت اختراع برای کاهش و حذف پاتوژن نانوذرات استفاده می کند که بو و ویروس ها را از بین می برد.
پیشرانه های مورد نظر دیفندر ۱۳۰ در بازار ایالات متحده طیفی از دو موتور بنزینی- برقی است که در حال حاضر نسخه V8 آن ارائه نمیشود.
مدل P۳۰۰ بعنوان نسخه پایه با موتور ۳.۰ لیتری توربوشارژ هیبریدی ملایم و توان ۲۹۶ اسب بخار / ۳۴۷ پوند فوت (۴۷۰ نیوتن متر) گشتاور بین ۱۵۰۰ تا ۴۲۵۰ دور در دقیقه عرضه میشود.
در رده بالاتر P400 با موتور شش سیلندر قرار دارد که ۳۹۵ اسب بخار (۲۹۰ کیلووات) و ۴۰۶ پوند فوت (۵۵۰ نیوتن متر) بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید می کند. لندرور دیفندر ۱۳۰ مجهز به سامانه 5WD چهار چرخ متحرک و گیربکس اتوماتیک هشت سرعته توسعه یافته ZF است، همچنین بصورت استاندارد Defender 130 از سیستم تعلیق بادی سود میبرد.
نیازی به گفتن نیست که دیفندر ۱۳۰ همانند برادرنش در داخل و خارج از جاده بسیار توانمند است و می تواند تا ۸۲۰۰ پوند (۳۷۲۰ کیلوگرم) را یدک بکشد ضمن آنکه حداکثر ظرفیت حمل بار ۱۷۶۰ پوند (۷۹۸ کیلوگرم) را دارد.
اگر پتانسیل دیفندر هشت نفره را به عنوان یک وسیله نقلیه آفرود می بینید، احتمالاً باید بدانید که حداکثر بار قابل حمل بر روی سقف آن ۶۶۲ پوند (۳۰۰ کیلوگرم) "زمانی که وسیله نقلیه ساکن است" و ۳۶۰ پوند (۱۶۳ کیلوگرم) در هنگام حرکت میباشد.
و در انتها باید بدانید که لندرور Defender 130 با تناسبات ظاهری خاص و نه چندان جذابش را میتوان در ایالات متحده با قیمت پایه ۶۸۰۰۰ دلار بدون مالیات مقصد و تحویل سفارش داد.
انتهای پیام/