جدیدترین نسخه رنجرور اسپرت معرفی شد
نسل سوم رنجروور اسپرت ۲۰۲۳ رونمایی شد.
به گزارش مملکت آنلاین، کمپانی لندروور، در نسل جدید رنجرور اسپرت ترکیبی از استایل و طراحی مدرن، عملکرد پویا و جزئیاتی ظریف را ارائه داده تا شاهد رقابتی مهیج و نفس گیر با پورشه کاین باشیم.
رنجروور اسپرت ۲۰۲۳ در سه تیپ HSE، SE و Autobiography عرضه می شود و طبق گفته سلزنده، نسخه تمام الکتریکی این مدل نیز به عنوان اولین محصول برقی این برند در سال ۲۰۲۴ معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.
تیری بولوره « Thierry Bollore» مدیر اجرایی جگوار لندروور می گوید:« نسل جدید رنجرور اسپرت استاندارد های جدیدی را به عنوان یک SUV لوکس و اسپرت تعیین می کند که بر اساس تجربه حضور هفده ساله این مدل مهندسی و ساخته شده است و چشم انداز ما را برای معرفی لوکس ترین و مدرن ترین خودروهای جهان مجسم می کند.»
طراحی و استایل ظاهری
در طراحی بدنه Range Rover Sport، بیان صریحی از فلسفه طراحی جدید رنجروور هستیم که در آن با استفاده از سطوحی صاف و تخت و کشیده، اورهنگ های کوتاه جلو و عقب، تناسبات دراماتیک در کنار نمای جلو و عقب ایستا، مقتدر و عضلانی، نمایی مدرن، شخصیتی پویا و جزئیاتی ظریف از این مدل را به نمایش می گذارد.
در نمای جلو با هندسه ای به اصطلاح تراش خورده و شیک رو به رو می شویم که در ترکیب با جلوپنجره و چراغ های باریک جلو به صورت یکپارچه به کناره ها کشیده شده و نیز گرافیک متمایز چراغ های روشنایی روز«DRL»، ظاهری مدرن، خوش پُز و بدور از اغراق را به این نما بخشیده است.
همچنین ورودی های هوای سپر جلو نیز دارای دو دهنه افقی بوده که در کنار سایر المان های افقی به کارگرفته شده در این بخش، علاوه بر ایجاد حس عریض تر بودن بدنه، پویایی بیشتری به این نما بخشیده است.
در نمای جانبی نیز همانند دیگر محصولات رنجروور، از یک خط کمر بالا و گُوه ای شکل به همراه فینیشر«Finisher» مخفی و خط شانه ای برجسته که در طول خودرو کشیده شده استفاده شده است.
علاوه بر آن در این نما شاهد استفاده از گلگیرهای عضلانی با جزئیاتی جدید و نیز رینگ های آلیاژی ۲۳ اینچی و یک اسپویلر کشیده هستیم که همانند نمای جلو حسی متفاوت و البته اسپرت توام با یک سادگی مدرن را به نمایش می گذارد.
و اما طراحی قسمت انتهایی یا عقب خودرو، ضمن حفظ زبان مشترک طراحی محصولات خانواده رنجروور، DNA متمایزی را در مدل اسپرت ایجاد کرده است.
خط شانه برجسته Shoulder Line با ریتمی زیبا و صریح به چراغ های عقب خودرو ختم می شود که در یک پنل یکپارچه شیشه ای قرار گرفته و در کل عرض بدنه اجرا شده و همانند نمای جلو، بر عرض بصری بیشتر این نما کمک کرده است.
محل قرارگیری پلاک عقب نیز در یک سطح وسیع افقی و در زیر درب پنجم قرار گرفته و علاوه بر اینکه به صورت بصری بر ارتفاع پایین بدنه تاکید دارد، چشم را به گوشه های کناری یا طرفین بدنه هدایت می کند.
ماسیمو فراسلا«Massimo Frascella» مدیر طراحی رنجرور، در رابطه با نسل جدید مدل اسپرت می گوید:« Range Rover Sport جدید بگونه ای هدفمند و حساب شده با تناسبات و حجم پردازی های چشمگیر طراحی شده تا ترکیبی منحصر به فرد از ظرافت و هیجان توام با اقتدار را ارایه دهد.
طراحی منطقی و متعادل آن بر گرفته از برآمدگی های قوی، کوتاه و البته تناسباتی چشمگیر و پخته است که با فلسفه و زبان طراحی خانواده رنجروور منطبق است.»
طراحی داخلی
در داخل کابین رنجروور اسپرت ۲۰۲۳، همانند نمای بیرونی با فضاسازی لوکس و ظریف، مدرن و مینیمال کابین روبرو هستیم که بدور از هرگونه اغراق اضافی، شیک و گویا طراحی شده است
کابین رنجروور اسپرت جدید حس آشنایی را به کاربر منتقل می کند که دلیل آن، استفاده از چیدمان مشابه با رنجروور ۲۰۲۲ است، هر چند تفاوت های مشخصی میان آن ها وجود دارد که از جمله آن می توان به صفحه نمایش ۱۳/۱ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی اختصاصی لندروور با نام «Pivi Pro» اشاره کرد.
همچنین در مقابل راننده، یک صفحه نمایش ۱۳/۷ اینچی تعاملی با قابلیت اتصال به اپل کار پلی و اندروید اتو به صورت بی سیم قرار دارد.
از دیگر نکات جالب توجه در داخل کابین نیز می توان به فضای پای بیشتر سرنشینان در مقایسه با نسل قبل، صندلی های ماساژور دار با قابلیت تنظیم در ۲۲ جهت، سیستم تصفیه هوای پیشرفته و سیستم صوتی سفارشی از برند «Meridian» به همراه ۲۹ بلندگو و ۱۴۳۰ وات قدرت اشاره کرد.
همچنین امکان انتخاب متریال داخلی متنوع مانند چرم سنتی را نیز دارند.
پیشرانه
در نسل جدید رنجروور اسپرت، پیشرانه های چهار سیلندر نسل قبلی جای خود را به شش سیلندر مجهز به تکنولوژی هیبریدی ملایم داده اند.
مدل های پایه رنجروور اسپرت که با دو کد P360 و P400 عرضه می شوند، به ترتیب قدرتی معادل ۳۶۰ و ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ و ۵۵۰ نیوتن متر را تولید می کنند.
همچنین مدل P530 که به یک پیشرانه ۴/۴ لیتری توئین توربو ساخت ب ام و مجهز است قدرتی معادل ۵۳۰ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن متری را تولید می کند.
در لیست پیشرانه های رنجروور اسپرت، دو گزینه پلاگین هیبرید با کدهای P440e و P510e نیز وجود دارد که به یک باطری ۳۸/۲ وات مجهز بوده و به ترتیب قدرتی معادل ۴۴۰ و ۵۱۰ اسب بخار را تولید می کنند و با یک بار شارژ و به صورت تمام الکتریکی مسافتی نزدیک به ۱۱۵ کیلومتر را طی می کنند.
علاوه بر این، دو نسخه دیزلی D300 و D350 نیز در بازار اروپا عرضه خواهد شد که از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر توربو دیزل بهره گرفته و به ترتیب قدرتی معادل ۳۰۰ و ۳۵۰ اسب بخار را تولید می کنند.
تمامی پیشرانه های مورد استفاده در رنجروور اسپرت، قدرت خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعته ساخت برند«ZF» به صورت استاندارد به چهار چرخ منتقل می کنند.
سفارش گذاری نسل جدید رنجروور اسپرت هم اکنون آغاز شده است و قیمت پایه آن در تریم SE از ۸۳ هزار دلار آغاز می شود و در نسخه P530 First Edition به ۱۲۱/۵۰۰ دلار می رسد.
با این رنجروور جزئیات مربوط به زمان دقیق ورود این مدل به خیابان ها را اعلام نکرده است.
انتهای پیام/