محصول جدید مرسدس بر پایه پلت فرمی مشترک با سدان EQS طراحی شده و از زبان طراحی مشترک نیز برخوردار است.
به گزارش مملکت آنلاین، مرسدس بنز از نسخه شاسی بلند یا SUV مدل لوکس EQS رونمایی کرد.
اگر نسخه سدان EQS را که سال گذشته رونمایی شد، پرچمدار خودروهای برقی ( سواری ) مرسدس بدانیم پس بدون شک، EQS SUV همانند برادر بنزین سوزش یعنی مرسدس بنز GLS عنوان پرچمدار شاسی بلند این کمپانی را یدک خواهد کشید البته یک پرچمدار برقی.
طراحی بدنه EQS SUV بر مبنای همان فلسفه طراحی مشترک با دیگر اعضای خانواده EQS شکل گرفته، یعنی پیکره ای ارگانیک و خطوطی نرم و روان و سیال که موافقان و مخالفان زیادی دارد.
در طراحی این خودرو همانند دو برادر سدانش EQS و EQE هیچ اثری از خطوط شارپ و واضح و حجم سازیهای اصطلاحا استخوانی و خشک و هندسی وجود نداشته و بجای آن، خطوط مواج، نرم و روان وعضلاتی پنهان، نقش اصلی در شکلگیری پیکره خودرو را داشتهاند.
علیرغم تاکید مرسدس مبنی بر یونیک یا خاص بودن استایل محصول جدیدش اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نشریات خودرویی، استایل بدنه EQS SUV در واقع همان سدان برقی است که اندکی مرتفع شده و نمای پشت آن نیز بیشتر مشابه یک استیشن واگن درشت اندام است تا یک اس یو وی!
پس چندان عجیب نیست که بسیاری استایل آنرا چندان عجیب و بدیع نمیدانند و منتقد این سبک جدید در طراحی مرسدس بنز میباشند.
این اس یو وی برقی همانند مدل سدانش بر اساس پلتفرم منعطف EVA2 ساخته شده اما اینبار در قامت یک اس یو وی یا کراس اوور درشت اندام سه ردیفه با هفت صندلی.
پیش بینی میشود برد حرکتی موثر این خودرو، بالای ۶۰۰ کیلومتر (با هربار شارژ بر اساس استانداردWLTP) باشد که با توجه به قدرت پک باتری در نسخه های ۴۵۰، ۴۵۰ ۴Matic و ۵۸۰ به بازار خواهد آمد.
در نسخه پایه ۴۵۰ از مرسدس بنز EQS SUV سیستم تک موتوره برقی را شاهدیم که سیستم چهار چرخ محرک بصورت آپشن قابل سفارش است اما در نسخه ۵۸۰ این کراس اوور برقی بصورت استاندارد تمام چرخ محرک است. EQS 450 در هردو نسخه تک و دو دیفرانسیل توان تولید نهایت قدرت ۳۵۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۶۸ نیوتن متر را دارد.
در نسخه EQS SUV ۵۸۰ با دو پیشرانه برقی توان تولید قدرتی معادل ۵۳۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۸۵۸ نیوتن متر میباشد ضمن انکه در تمام نسخه ها، تامین انرژی پیشرانه برقی از طریق پک باتری ۱۰۷٫۸ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی انجام می شود.
علیرغم آنکه هنوز اطلاعاتی در مورد شعاع حرکتی نسخه ۵۸۰ منتشر نشده اما می توان تخمین زد پیمایش این مدل در حدود ۴۴۲ کیلومتری باشد.
این عضو جدید خانواده EQS دارای سیستم تعلیق فعال با فنرهای تطبیق پذیر و امکان فرمان پذیری چرخ های عقب را دارد که تا ۱۰ درجه قابلیت فرمان پذیری نیز دارد.
از نکات جالب در این مدل (همانند EQS سدان) درب موتور خودرو است که تنها می بایست توسط تکنسین های مرسدس باز شود.
اما در بخش طراحی داخلی باید گفت EQS SUV تقریبا هیچ تفاوتی با نسخه سدان خود ندارد.
در نسخه پایه، صفحه نمایش بزرگی را در وسط داشبورد خواهید داشت که سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و در تریم ها فول این صفحه در یک پانل یکپارچه سیستم هایپر اسکرین MBUX را نمایش می دهد که قبل تر در EQS دیده بودیم. آخرین نسخه از MBUX مجهز به هوش مصنوعی بسیار قوی است که فرمان های صوتی شما را اجرا می کند و حتی می تواند عادت های روزمره شما را شناسایی کند و آن را بصورت خودکار پیشنهاد دهد. برای مثال اگر شما هرروز در ساعت مشخصی تماسی تلفنی برقرار می کنید یا پس از کار با همسر خود تماس می گیرید سیستم این عادت شما را شناسایی کرده و پیشنهاد انجامش را به شما می دهد. علاوه بر این در این خودرو سیستم صوتی حرفه ای Burmester 3D را داریم و در کنار آن امکان اتصال بیسیم اپل کار پلی و اندروید اتو هم فراهم است.
کیفیت مواد بکار رفته در کابین این مدل بحدی بالا بوده که تقریبا جای هیچگونه گلایه ای را باقی نمیگذارد.
بزرگ قامتِ برقی مرسدس بصورت استاندارد با دو ردیف صندلی و بصورت ۵ نفره عرضه میشود اما در صورت سفارش سفارش مشتری ردیف سوم با امکان استفاده ۷ نفر نیز قابل ارائه میباشد.
انتهای پیام/