مازراتی سرانجام از دومین محصول شاسی بلندخود پس از "لوانته" رونمایی کرد.
به گزارش مملکت آنلاین، مازراتی سرانجام از دومین محصول شاسی بلندخود پس از "لوانته" رونمایی کرد.
گریکاله «Grecale» که در زبان ایتالیایی نام یکی از معروفترین بادهای منطقه مدیترانه است، بیانگر مفهوم «The Everyday Exceptional» در یک SUV جنع و جور شهری می باشد که جسارت و هویت خاص ایتالیایی این برند را در قالب روزمرگی های هیجان انگیز با چاشنی المانهای لوکس به نمایش می گذارد.
طراحی؛ تعریفی نو از فلسفه جدید طراحی مازراتی
مازراتی Grecale پس از سوپراسپرت جذاب MC20، دومین محصول این شرکت است که بر اساس فلسفه جدید طراحی آن تحت عنوان «طراحی منحصر به فرد» یا «Unique by Design» شکل گرفته است.
به عبارت دیگر خودروی فوق اسپرت MC20 هویت جدیدی را به برند مازراتی داده که نخستین بازتاب شکل گیری خاص اجزا و المان های آن را می توان در شاسی بلند گریکاله مشاهده کرد.
این فلسفه طراحی، پنج اصل اساسی از جمله طول عمر بیشتر بصری، هویت خاص و متمایز طراحی، تعادل در تضادها، رنگ ها و طبیعت نوآورانه را شامل می شود که الهام بخش طراحی محصولات جدید مازراتی بوده و نمایانگر اساس تحقیقات این برند در مورد تفاوت یا تمایز سبک ها می باشد.
بر این اساس در شاسی بلند گریکاله نه تنها در طراحی و نواوری های ارائه شده، بلکه در شناسایی سایر موارد مانند متریال و بافت های جدید نیز از معماری معاصر الهام گرفته شده است که نتیجه نهایی آن ایجاد یک محصول منحصر به فرد از نظر خطوط و حجم پردازی است که بصورت فیزیکی و در قالب یک پیکره مجسم قابل لمس و درک می باشد.
در نمای جلو خودرو به واسطه استفاده از چراغ های عمودی و نیز جلو پنجره ای که به گفته مازراتی، در طراحی آن سعی شده تا بدون زیاده روی در گسترش و عریض تر کردن ابعاد ان، نمایانگر هویت و ابهت بیشتر این برند باشد، حالتی ایستا و عمودی تر را به نمایش می گذارد.
همچنین در نسخه «Trofeo» این خودرو، جلو پنجره اندکی جلوتر یا برجسته تر قرار گرفته است تا چهره و شخصیت خودرو حالتی جسورانه و اسپرت تر داشته باشد.
با گذر از چهره، در نمای جانبی، تضاد بصری بین خطوط و حجم پردازی های سیال، نرم و روان و نیز برخی فرم های پر پیچ و خم ترکیب شده با زوایای تند در برخی قسمت ها همانند فریم دور شیشه های جانبی به عنوان یکی از مشخصه های فلسفه جدید طراحی محصولات مازراتی کاملا به چشم می خورد که در کنار وسواس طراحان به نحوه ی حرکت خطوط از قسمت کاپوت به سمت عقب و فرم کوپه مانند ستون C، شخصیتی اسپرت و مدرن را به نمایش می گذارد.
و در نمای عقب، چراغ های بومرنگ شکل (( که برگرفته از کوپه ۳۲۰۰GT، طراحی شده توسط جورجتو جیوجیارو«Giorgetto Giugiaro» ) و فرم ذوزنقه ای را که به نوعی مشخصه اصلی طراحی پیکره کلی گریکاله می باشد ایجاد می کند ضمن آنکه ویژگی هایی مانند اسپویلر بزرگ، حالت خمیده ستون C و سطح پردازی شیشه عقب در کنار طراحی خاص دیفوزر، شخصیتی اسپرت و جذاب را همانند سایر قسمت ها به نمای عقب گریکاله بخشیده است.
طراحی داخلی؛ ترکیبی هوشمندانه از ظاهری شیک با تکنولوژی مدرن
طراحی فضای کابین مازراتی Grecale یک نقطه عطف در بین محصولات این برند می باشد. چرا که در مقایسه با طراحی سنتی و تقریبا قدیمی کابین لوانته، از ظاهری مدرن در کنار مواد و متریالی بسیار با کیفیت برخوردار است که تعریف جدیدی از هنر و مهندسی ایتالیایی می باشد.
از جمله ویژگی ها که سبب مدرن تر بنظر رسیدن طراحی داخلی گریکاله شده میتوان به حذف دکمه های فیزیکی کنسول مرکزی و استفاده از صفحه نمایش (کلاستر ) و اطلاعات سرگرمی ۱۲/۳ اینچی در کنار یک نمایشگر کنترلر ۸/۸ اینچی اشاره کرد که اطلاعات و کاربری های بیشتری را برای راننده و سرنشین به ارمغان می آورد.
همچنین حذف دکمه های فیزیکی از پنل مرکزی باعث افزایش فضاهای کاربردی در کنسول میانی شده است.
از دیگر ویژگی ها و امکانات این کابین ساده و مینیمال و در عین حال مدرن می توان به نمایشگر هدآپ با بهترین کیفیت و زاویه دید، صفحه نمایش دیجیتالی ساعت بالای داشبورد با قابلیت نمایش قطب نما، سیستم اندرویدآتو و اپل کار پلی بیسیم همراه سیستم صوتی سفارشی با برند ایتالیایی«Sonus Faber» به همراه ۲۱ بلندگو و ۱۲۰۰ وات قدرت اشاره کرد.
پیشرانه:
مازراتی Grecale جدید در سه تریم Madona، GT،Trofeo و یک نسخه تولید محدود «PrimaSerie» عرضه خواهد شد که نسخه های GT و Madona با یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر توربوشارژ به همراه سیستم هیبرید ملایم عرضه می شوند که قدرت هایی معادل ۳۰۰ اسب بخار در نسخه GT و ۳۳۰ اسب بخار در نسخه Madona با گشتاور یکسان ۴۵۰ نیوتن متری را تولید می کنند.
تریم Trofeo نیز مجهز به یک پیشرانه سه لیتری V۶ توئین توربو می باشد که از در ساخت آن از پیشرانه خودروهای فرمول یک الگو گرفته شده است و قدرتی معادل ۵۳۰ اسب بخار و گشتاوری ۶۲۰ نیوتن متری را تولید می کند.
همچنین در سال آینده یک نسخه تمام الکتریکی با نام «Grecale Folgore» عرضه خواهد شد که بر اساس برخی اخبار غیر رسمی، از یک باتری ۱۰۵ کیلووات ساعتی استفاده می کنند و گشتاوری معادل ۸۰۰ نیوتن متر را تولید خواهد کرد.
و کلام آخر آنکه، شاید گریکال یا گریکاله، نهایت انچه از مازراتی انتظار داریم نباشد، ضمن آنکه کامپکت بودن ابعاد کلی خودرو درمقایسه با برادر بزرگترش، کار را برای طراحان در رسیدن به تناسبانی پخته در بدنه سخت کرده اما بدون شک گریکاله یکی از زیباترین محصولات مازراتی در سالهای اخیر محسوب میشود.
عرضه مازراتی گریکاله در نیمه اول سال جاری میلادی در اروپا و پس از آن در پاییز امسال در بازارهای ایالت متحده، کانادا و آمریکای لاتین و با قیمت پایه ۶۳/۵۰۰ دلار برای تریم GT خواهد بود.
انتهای پیام/