دومین عضو برقی خانواده AMG معرفی شد.
به گزارش مملکت آنلاین، تا همین دو سال پیش، معرفی یک مدل جدید AMG توسط مرسدس، به معنی روبه رو شدن با خودرویی مجهز به یک V۸ بی نظیر با صدای همانند یک موسیقی متن مهیج، زیبا و دلنشین بود.اما رفته رفته و با جایگزینی قوای محرکه الکتریکی بجای موتور های درونسوز، مرسدس-آ ام گ نیز تغییر رویه داده و استراتژی خود را در توسعه پیشرانه های الکتریکی تغییر داد و امروز شاهد رونمایی از دومین خودروی برقی در خط تولید مرسدس- آ ام گ، پس از مدل AMG EQS هستیم.
مرسدس AMG EQE ۵۳ به عنوان دومین محصول پرفورمنس AMG، از همان طراحی آشنا نسخه معمولی EQE بهره می برد که به مانند برادر بزرگ تر خود، یعنی AMG EQS ۵۳ تنها در برخی جزئیات با نسخه ی معمولی خود متفاوت است که از جمله این تفاوت ها، می توان به جلوپنجره پانامریکانا مدل های AMG با ریتمی از نوارهایی عمودی اشاره کرد که البته این جلوپنجره ها در خودروهای الکتریکی بر خلاف خودروهای بنزینی که علاوه بر زیبایی وظیفه عبور جریان هوا و خنک کنندگی موتور را بر عهده دارند، صرفا جنبه ی تزئینی دارد و به نوعی تنها بیانگر هویت و امضای طراحی آن برند می باشند.
اینکه چهره و استایل کلی محصولات برقی جدید مرسدس زشت یا زیبا هستند، موضوعی است که جای بحث فراوان دارد و بنظر میرسد مخالفان یا منتقدین این سبک طراحی کمی بیشتر از طرفداران آن میباشند.
در نمای جانبی، نوارهای کرومی محیط شیشه ها، جای خود را به نوارهای مشکی رنگ داده اند تا در کنار رینگ های جدید، ویژگی های بصری و زیبایی شناختی این مدل اسپرت را تکمیل کنند. همچنین در نمای عقب نیز اضافه شدن یک اسپویلر کوچک با لبه های مشکی، کنتراست جذابی را با سایر المانها و جزییات اسپرت این مدل ایجاد کرده است.
در داخل کابین نیز، ارتقاء و بهبودهای انجام شده توسط AMG را می توان در فرم صندلی های اسپرت، غربالک فرمان جدید و سطوح تیره به همراه تزئیناتی به رنگ قرمز متضاد مشاهده کرد.
ضمن اینکه سیستم « Hyperscreen» همچنان به عنوان یک گزینه سفارشی در دسترس خواهد بود و AMG برای افزایش لذت و هیجان رانندگی، صداهای مصنوعی را تحت عنوان «AMG Sound Experience» و بسته به حالت رانندگی انتخاب شده، از طریق سیستم MBUX پخش می کند
اما مهم ترین تغییر انجام شده بر روی AMG EQE را می توان در پیشرانه آن جستجو کرد. جایی که طبق ادعای آ ام گ، EQE ۵۳ در نسخه استاندارد به همراه دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهارچرخ متحرک ۴Matic+، قدرتی معادل ۶۱۷ اسب بخار و گشتاوری ۹۵۰ نیوتن متری را تولید می کند. با این حال با انتخاب بسته سفارشی«Dynamic Plus» می توان قدرت پیشرانه را به صورت موقتی و در برخی شرایط خاص به ۶۷۷ اسب بخار و ۱۰۰۱ نیوتن متر گشتاور افزایش داد.
این مدل با استفاده از حالت «Race Start» می تواند در مدت ۳/۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد و در حالت استاندارد نیز این مدت زمان به ۳/۴ ثانیه افزایش خواهد یافت.
از دیگر ویژگی های فنی این سدان الکتریکی، می توان به سیستم تعلیق بهینه شده به همراه حالت «AMG Ride Control»، حالت های
رانندگی«AMG Dynamic Select» که برای هندلینگ و آیرودینامیک بهتر، ارتفاع خودرو را به اندازه نیم اینچ کاهش میدهد، اشاره کرد.
مرسدس می گوید که AMG EQE ۵۳, بر اساس استاندارد چرخه اروپا «WLTP» از برد مسافتی بین ۴۳۴ تا ۵۱۸ کیلومتری برخوردار است که البته بسیار کمتر از برد ۶۶۰ کیلومتری نسخه استاندارد می باشد، ضمن آنکه با ۱۵ دقیقه شارژ، می تواند مسافتی معادل ۱۸۰ کیلومتر را طی کند.
مرسدس AMG هنوز اطلاعاتی از قیمت و نیز زمان دقیق عرضه مدل منتشر نکرده است.
انتهای پیام