آستون مارتین DBX707; پادشاه جدید شاسی بلندهای اسپرت رونمایی شد.
به گزارش مملکت آنلاین، کمپانی استون مارتین پس از انتشار چندین تصویر جاسوسی و تیزر رسمی در ماه های اخیر، سرانجام از نسخه پرچمدار پرفورمنس مدل DBX، با نام DBX707 رونمایی کرد.
این نسخه ی جدید که آستون مارتین از آن به عنوان قدرتمند ترین SUV لوکس در جهان یاد می کند، ترکیبی منحصربهفرد از عملکرد فوق العاده، پویایی استایل جذاب و سطح نوینی از لوکسی را ارائه می دهد و استانداردهای جدیدی را در میان رقبا تعریف و تعیین می کند.
توبیاس موئرز «Tobias Moers» در رابطه با DBX707 می گوید: « DBX از زمان معرفی خود به عنوان نخستین شاسی بلند استون مارتین، ارزش های شخصیتی و طراحی این برند را به گونه ای به نمایش گذاشته که ثابت می کند خودروسازان در ساخت و توسعهSUV ها، مجبور نیستند از معیارهای مشابه و یکسانی تبعیت کنند.
ضمن اینکه ما با معرفی DBX707، مرزها و استانداردهای جدیدی را در تمام زمینه ها اعم از عملکرد، هندلینگ و طراحی ایجاد کرده ایم.»
اما مدل جدید استون مارتین، در نمای بیرونی و داخلی خود، مطابق با ارتقاء مهندسی گسترده ای که تجربه کرده است و در ادامه نیز به آن خواهیم پرداخت، به همان اندازه نیز از طراحی تکاملی برخوردار شده است.
به عبارت دیگر یک طراحی کاملا اسپرت با جزئیات قابل توجه وجود دارد که از هر زاویه ای تند و تهاجمی به نظر می رسد و عملکردی بهبود یافته را چه در ظاهر و چه در باطن را به کاربر منتقل می کند.
در نمای جلو، تغییرات شامل جلوپنجره کرومی بزرگتر، ورودی های هوای جانبی سپر و چراغ های روشنایی در روز «DRL» جلو به همراه «Spliter» های کاملا جدید، علاوه بر زیبایی، بر آیرودینامیک و خنک کنندگی بهتر پیشرانه، گیربکس و ترمزها تاثیر مثبت گذاشته است.
در نمای جانبی نیز، چرخ های ۲۳ اینچی سفارشی و ۲۲ اینچی استاندارد، ضمن ایجاد تناسباتی ظاهری بهتر، بر بهبود هندلینگ خودرو نیز تاثیر گذار بوده است.
قسمت عقب نیز همانند سایر نماها، از طرحی چشمگیر که با بهبود فرم زیبایی شناسی و عملکرد ایرودینامیکی همراه بوده، بهره مند است.
اضافه شدن یک اسپویلر جدید به باله سقف سبب کاهش نیروی بالابرنده و در نتیجه افزایش پایداری خودرو در سرعت های بالا شده است.
همچنین استفاده از دیفیوزر بزرگ تر و سیستم اگزوز چهارگانه جدید با قطر بزرگ تر به رنگ مشکی براق، تکمیل کننده این نما می باشند.
با ورود به داخل کابین، شاهد تغییراتی در رودری ها و بازطراحی قسمت پایینی کنسول میانی هستیم. همچنین در کلید های مانند کلید انتخاب حالت رانندگی، سیستم تعلیق، دنده دستی، ESP و سوئیچ فعال اگزوز نیز تغییراتی اعمال شده است که به راننده این امکان را می دهند تا به سرعت و بدون رفتن به منوی صفحه نمایش لمسی، حالت مورد نظر خود را انتخاب و تنظیم نماید.
علاوه بر موارد اشاره شده، می توان به صندلی های اسپرت استاندارد یا راحتی سفارشی به همراه تنظیم برقی۱۶ جهته و سیستم گرمایش و نیز تریم چرم الکانتارا به همراه روکش مشکی پیانو به عنوان برخی دیگر از ویژگی های کابین DBX۷۰۷ اشاره کرد.
اما همانطور که گفته شد، DBX۷۰۷ در بخش فنی و قوای محرکه، ارتقاء های بسیاری را تجربه کرده است که مهم ترین آن را می توان در پیشرانه آن جستجو کرد. جایی که شاهد استفاده از یک موتور ۴ لیتری V۸، به قدرت ۶۹۷ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر می باشیم.
دی بی ایکس ۷۰۷، برای انتقال این نیرو به چرخ ها، از یک گیربکس ۹ سرعته به همراه کلاچ جدید که جایگزین مبدل گشتاور است استفاده می کند که در ترکیب با سیستم چهار چرخ متحرک بهینه شده و دیفرانسیل لغزشی ارتقا یافته، می تواند در مدت زمان ۳/۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد و به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر که آن را به سریع ترین مدل در سگمنت SUV های لوکس تبدیل می کند، برسد.
ضمن اینکه این مدل در مقایسه با نسخه استاندارد DBX، از شاسی ارتقاء یافته ای استفاده می کند که پویایی بیشتری را در هنگام رانندگی به ارمغان می اورد.
استون مارتین DBX۷۰۷ قرار است در سه ماهه ی دوم سال جاری میلادی و با قیمت پایه ۲۳۲ هزار دلاری که آن را در میان لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا قرا می دهد، در بازار ایالت متحده عرضه شود.
انتهای پیام/