سیتروئن از نسخه فیس لیفت شده اس یو وی C5 اِرکراس رونمایی کرد..
به گزارش مملکت آنلاین، پس از آنکه سیتروئن در سال ۲۰۱۷ با کاهش شدید فروش خودروهای سدان سایز متوسط خود، مدل "C5" را در اروپا حذف کرد، یک سال بفد محصولی جدید در قالب یک SUV با نام C5 Aircross، را روانه بازار نمود.
و بتازگی نیز عضو جدیدی به خانواده C5 با استایل و فرم بدنه ای متفاوت و نو تحت نام C5 X معرفی شده است.
اما بازگردیم به C5 ارکراس فیس لیفت، خودرویی که از نظر تناسبات کلی بدنه و مانورهای حجمی/خطی پیکره ، مدلی جذاب بوده و حالا با فیس لیفتی کامل، روانه بازار شده است.
عمده ترین تغییر در طراحیِ دماغه یا همان چهره خودرو رخ داده، جایی که در C5 Aircross چراغ های جلو بطور کامل بازطراحی شده و دیگر مانند نسخه اولیه شاهد دو چراغ کاملا مجزا نیستیم.
و روندی که این خودروساز فرانسوی در عصر خودروسازی مدرن با طراحی خاص نسل دوم C4 Picasso (۲۰۱۳) آغاز کرده بود حال به نظر می رسد که در حال بازگشت به چراغ های جلو یک تکه یا تکی میباشد.
با توجه به تغییر کامل سیستم نورپردازی جلو و فرم ایکس مانند چراغها و لزوم رعایت استانداردهای روشنایی، چیدمان نوارهای LED بازنگری شده و به جای یک خط ممتد، ترکیبی از دو خط منقطع را مشاهده میکنیم که نظر طراحان و مهندسان را توامان تامین نموده است.
از دیگر تغییرات انجام شده در این مدل، به لوگوی تمام مشکی براق آن نیز میتوان اشاره کرد که حس و حالی اسپرت تر به این اس یو وی فرانسوی بخشیده است.
همچنین مجموعه سپر جلو بطور کامل بازطراحی شده تا نمایی عریضتر به خودرو بخشیده و تغییر ورودیهای هوای سپر از فرم مربعی شکل به ترکیب و استایل جدید، باعث بهبود جریان ورود هوا و خنک کنندگی موتور نیز شده است.
اما تغییرات بصری در قسمت عقب خودرو بسیار ناچیز یا مختصر است و بیشتر به تغییر گرافیک کاسه چراغها و جزییات سطح سپر محدود شده است که با توجه به یکسان بودن ابعاد چراغ های عقب کمتر مشهود است.
با این حال، ترکیب جدید رینگهای ۱۸ اینچی و کاور پشت آینههای جانبی با رنگ مشکی براق که با ریلهای سقفی مشکی مات هماهنگ شده، مجموعه تغییرات انجام شده بر روی بدنه را تکمیل کرده اند.
اما در بخش طراحی فضای کابین و داشبورد، تغییرات در محدوده کنسول مرکزی با یک نمایشگر مستقل بروزرسانی شده به همراه نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی دوم که با تغییر محل دریچه های تهویه کابین به محلی پایین تر، حال ابعادی بزگتر دارد و دیگر مشکلی برای دریچه های هوای کابین ایجاد نمیکند خلاصه شده است.
البته در این فیس لیفت، C5 ایرکراس از سیستم انتخاب مود یا حالت رانندگی جدیدی برای انتخاب بین هیبریدی، الکتریکی و اسپورت و تعبیه پورت USB دوم برخوردار است.
سیتروئن البته مجموعه صندلیهای جدید خود را که دارای ماساژور و گرم کن نیز میباشند در کنار ترکیب جدیدی از چرم و پارچه برای این مدل تدارک دیده است.
ایرکراس به روز شده از اوایل تابستان در اروپا به فروش می رسد و سیتروئن امیدوار است که نسخه بروز شده این مدل بتواند رکورد فروش نسخه اولیه را که کمی بیش از ۲۶۰۰۰۰ دستگاه بود را تکرار نماید.
انتهای پیام/