سوزوکی سلریو، کم مصرفترین و ایمنترین خودروی جدید بازار هند
دو روز قبل نسل جدید ماروتی سوزوکی سلریو در هندوستان رونمایی شد.
به گزارش مملکت آنلاین، ماشین نیوز نوشت: سوزوکی سلریو کم مصرف ترین و ایمن ترین خودروی جدید بازار هند است.
هاچ بک کوچک سگمنت A بر اساس اعلام سازنده مسافتی ۲۶.۶۸ کیلومتر را با هر لیتر بنزین طی میکند و همین باعث شده تا ماروتی سوزوکی آنرا کم مصرف ترین خودروی بنزینی هند بنامد.
این خودرو در چهار سطح امکانات با گیربکس پنج سرعته دستی به صورت استاندارد ارائه میشود، در حالی که میتوان گیربکس دستی خودکار (AGS) را در VXi، ZXi و ZXi+ انتخاب کرد.
نسل دوم سلریو کمی بزرگتر از نسخه قبلی است. طول آن ۳۶۹۵ میلی متر ، عرض ۱۶۵۵ میلی متر، ارتفاع ۱۵۵۵ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۴۳۵ میلی متر است. علاوه بر این، صندوق بار ۳۱۳ لیتری آن نیز ۴۰ درصد بزرگتر از مدل قبلی است.
کم مصرف به معنای واقعی
سلریو برای بازاری تولید میشود که فاکتور سوخت مصرفی برای خریدارانش بشدت حائز اهمیت است، این هچ بک جدید با تولید ۴۹ کیلووات (۶۵ اسب بخار) و ۸۹ نیوتن متر (۶۶ پوند فوت) گشتاور، مطمئناً هیچ رکورد خروجی را بنام خود ثبت نخواهد کرد.
موتور آن نسخه ای توسعه یافته از K۱۰ است که با نام K۱۰C نیز شناخته میشود و بیشتر در مدلهایی مانند Baleno، Vitara و Swift به صورت توربوشارژ یافت می شود.
بهره وری در مصرف سوخت شعاری است که ماروتی سوزوکی بر روی آن تاکید دارد و ادعا می کند که این یک موتور "برای آینده" است.
بد نیست بدانید پیشرانه فوق دارای عملکرد استارت-استاپ بوده و در نتیجه، رقم راندمان مصرف سوخت برای ۲۶.۶۸ کیلومتر با هر لیتر برای نسخه VXi AMT است که در مقایسه با خودروی هم کلاسش ۲۳ درصد بهبود یافته است.
همچنین یک نسخه گازسوز از Celerio برای گازسوز سواران روانه بازار خواهد شد.
طراحی دوستانه و جذاب
ماروتی سوزوکی محصول جدیدش را بر اساس زبان طراحی جدید این شرکت معروف به «پیکره سازی سه بعدی پویا» خلق نموده که با چراغهای گرد جلو و عقب و همچنین جلوپنجره ای خندان، شخصیتی دوستانهتر از قبل دارد.
حتی قوس یا پُف گلگیرها برجستهتر شده تا اندکی چاشنی اسپورتی را به این هچ بک اقتصادی اضافه نماید.
ضمن آنکه شش گزینه رنگ بدنه شامل سفید قطبی، نقرهای ابریشمی، خاکستری، قرمز آتشین، آبی و قهوهای کافئینی نیز برای این خودرو قابل سفارش است.
فضای داخلی کاربردی
طراحی کابین و فضای داخلی سلریو نیز همانند بدنه بطور کامل بازطراحی شده و Celerio اکنون دارای یک صفحه نمایش لمسی هفت اینچی در کنسول مرکزی است که البته فقط در نسخه های فول آپشن ارائه می شود.
از دیگر امکانات این خودرو میتوان به سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمهای، صندلیهای عقب با امکان خواباندن ۶۰:۴۰، کنترلهای صوتی روی فرمان و صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع نیز اشاره کرد.
تمرکز بر ایمنی، NCAP مراقب شماست
ماروتی سوزوکی میگوید که سلریو جدید با کیسههای هوای دوگانه و ABS با EBD در قالب امکانات استاندارد، تمرکز و تاکیدی جدی بر ایمنی داشته است.
همچنین سامانه جلوگیری از حرکت ناخواسته خودرو در سربالایی با گیربکس AGS دستی-خودکار در نظر گرفته شده است.
این شرکت همچنین ادعا می کند که Celerio جدید آنها با تمام مقررات ایمنی تصادفات کشور هند، از جمله برخورد از جلو، تصادف از جانب و ایمنی از عابر پیاده مطابقت دارد.
علاوه بر این، خودروی جدید بر روی پلتفرم «HEARTECT» سوزوکی ساخته شده است که گفته میشود «ساختاری متفاوت برای جذب و پراکندگی مؤثر نیروی حاصل از ضربه» در مهندسی آن در نظر گرفته شده است.
با این حال، ماروتی سوزوکی بهترین رکوردها را در مورد رتبه بندی جهانی NCAP نداشته است. آخرین سلریو در سال ۲۰۱۶ با کسب "صفر ستاره" کنار رفت، البته آن مدل کاملاً فاقد کیسه هوا بود.
البته آخرین خودروی مبتنی بر پلت فرم Heartect که توسط NCAP آزمایش شد، Maruti Suzuki S-Presso بود که در حفاظت از سرنشینان بزرگسال نیز هیچ ستاره ای کسب نکرد.
حال باید دید نتایج آزمونهای تصادف برای نسخه جدید چه خواهد بود.
قیمت، فاکتوری حیاتی برای موفقیت
نسخه جدید Maruti Suzuki Celerio از ۴۹۹,۰۰۰ INR (۶,۷۰۰ دلار) برای دستی LXi با مشخصات پایه شروع می شود و به ۶۹۴,۰۰۰ INR (۹,۳۲۰ دلار) برای VXi+ با AGS افزایش می یابد. با اینشرایط ماروتی باید با رقبایی همچون هیوندای سانترو، تاتا تیاگو و داتسون گو و همچنین واگن R متعلق به ماروتی سوزوکی رقابت نماید
انتهای پیام/