نسل جدید اکورا اینتگرا«Integra» معرفی شد.
به گزارش مملکت آنلاین، پس از گذشت نزدیک به دو دهه غیبت، اکورا از نسل جدید مدل اینتگرا در قالب یک مدل کانسپت و پروتوتایپ (مدل اولیه) رونمایی کرده است که می توان آن را پیش نمایشی بسیار نزدیک به مدل تولیدی و نهایی قلمداد کرد.
همانند نسل اول اینتگرا که در سال ۱۹۸۶ معرفی شد، نسخه جدید نیز فرم اتاق و بدنه ای فست بک( لیفت بک) مانند دارد که در ترکیب با زبان طراحی جدید محصولات اکورا بسیار مدرن شده است و از ظاهری تهاجمی، اسپرت و جسورانه ای برخوردار است که عملکرد و تطبیق پذیری را در کنار استایلی مدرن به نمایش می گذارد.
در نمای جلو اولین نکته ای که جلب توجه می کند جلوپنجره پنج ضلعی «Diamond Pentagon» معروف اکورا است که بر گرفته از کانسپت Type S بوده و به عنوان امضا و مشخصه طراحی محصولات جدید اکورا شناخته می شود.
در کنار آن باید به چراغ های LED کشیده جلو با الگوی نوری « Chicane» اشاره کرد که جلوه ای تهاجمی تری را در این نما به نمایش گذاشته است.
در نمای جانبی خط سقف شیب دار و ستون C که با زاویه ای تند به درب صندوق اتصال یافته در کنار گلگیر و قوس چرخ عقب عضلانی به خوبی ظاهر اسپرت نمای جلو را در این قسمت ادامه داده و به نمایش گذاشته است.
ضمن اینکه استفاده از برچسب های گرافیکی مشکی به طرح پرچمی و با نوشته Integra در پایین رکاب ها، رینگ های ۱۹ اینچی مشکی مات و کالیپر های ترمز برند «Brembo» در اسپرت تر کردن نمای جانبی تاثیرگذار بوده است.
طراحی متمایز نمای عقب با الهام از مدل های قبلی اینتگرا به همراه چراغ های عریض و امضا نوری « Chicane » و بریده بریده که در چراغ های جلو هم شاهد آن بودیم از ظاهری تهاجمی و جذاب برخوردار است. همچنین دیفیوزرهای مشکی عقب که از سراگزوزهای به رنگ زرد مروارید همرنگ بدنه بهره مند ؟ اند تکمیل کننده این نما بوده و از نظر بصری جلوه ای عریض تر به نمای عقب آن بخشیده است.
رنگ جذاب زرد مروارید که مستقیما از اکورا NSX گرفته شده است، ادای احترامی به رنگ « Phoenix Yellow» مدل اینتگرا تایپ R است که بین سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ تولید شده، می باشد که در این نسخه از اینتگرا هم استفاده شده است.
هنوز جزئیاتی از نمای داخلی منتشر نشده است، اما از آنجا که نسل جدید اینتگرا بر پایه پلت فرم اصلاح شده هوندا سیویک طراحی و توسعه یافته و قطعات مشترک زیادی بین این دو مدل وجود دارد، انتظار می رود که نمای داخلی اینتگرا نیز از ظاهر و ساختاری نزدیک به سیویک بهره مند شود.
همچنین بر همین اساس این احتمال وجود دارد که پیشرانه مورد استفاده در نسل جدید اینتگرا بازدهی نزدیک به سیویک Si داشته باشد و البته بر خلاف سیویک به یک پیشرانه شش سرعته دستی و اتوماتیک نیز مجهز شود.
نسخه تولیدی Integra Prototype احتمالا در اواسط سال آینده میلادی معرفی و به بازار عرضه شود و بر اساس گفته اکورا، اینتگرا جدید از قیمت پایه ای نزدیک به ۳۰۰۰۰ دلار برخوردار بوده که با توجه به این نکته باید گفت که نسل جدید اینتگرا با رقبایی همچون مرسدس A کلاس سدان و ب ام و سری دو گرن کوپه به رقابت خواهد پرداخت.
انتهای پیام/