در حدود ۲۰ سال قبل، تویوتا از پیکاپ تاندرا به منظور رقابت با وانت بارهای مطرح امریکایی، رونمایی کرد، این خودروساز ژاپنی نسل سوم تاندرا را رونمایی کرد.
به گزارش مملکت آنلاین، تویوتا شب گذشته سومین نسل از این پیکاپ را با طراحی تهاجمی، پیشرانه مدرن، امکانات رفاهی گسترده که بر روی شاسی/پلت فرمی جدید معرفی کرد.
شاید مهمترین تغییر فنی در تاندرا ۲۰۲۲ خداحافظی با موتورهای پرمصرف و قدیمی ۸ سیلندر و جایگزینی پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو ۳.۵ لیتری۳۸۹ اسب بخاری است که در کنار تکنولوژی هیبرید i-Force Max و گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک، تاندرا ۲۰۲۲ در پیشرانه دوم خود به حداکثر قدرت ۴۳۷ اسب بخار دست می یابد.
کاراکتری جدی تر از همیشه
یکی از خصوصیات بارز در طراحی نسل جدید تاندرا، استایل و چهره پردازی این خودرو میباشد.
یک جلوپنجره بسیار بزرگ و عریض با ترکیبی از خطوط شکسته و زوایای تیز و خشک که در احاطه یک نوار کرومی تا زیر سپر امتداد یافته در ترکیب با گلگیرهای عضلانی و پف کرده، ستونهای A به رنگ مشکی و نسبت کمتر سطح شیشه های جانبی به بدنه، توانسته تناسباتی متفاوت و شخصیتی مقتدر و البته عبوس را برای این پیکاپ ژاپنی ایجاد نماید.
اما شاید بزرگترین سورپرایز تاندرا را بتوان در سبک طراحی و چیدمان کابین، داشبورد و امکانات گسترده آن دانست.
بسته به مدل انتخابی در کنسول میانی، یک نمایشگر ۸ تا ۱۴ اینچی لمسی توجه بیننده را بخود جلب میکند که با تکنولوژی جدید اطلاع رسانی و ارتباطی خود شما را شگفت زده خواهد کرد.
اپل کار پلی و اندروید آتو در این مدل بصورت استاندارد ارائه شده و امکان استفاده از سرویس آمازون موزیک و اپل پادکست نیز بزودی قابل دسترس خواهد بود.
کیفیت مواد بکار رفته در داشبورد و رودریها ارتقاء چشمگیری داشته و یک باند کروم عریض افقی در خط میانی داشبورد با شکست سطح یکدست داشبورد و ترکیب فرمی با دریچه های سیستم تهویه، حس خوشایند و جذابی را پدید آورده است.
کیفیت نشیمن صندلیهای جلو و حتی عقب و فضای زانو و سر بهبود چشمگیری نسبت به گذشته داشته و ارگونومی داشبورد قابل مقایسه با نسل گذشته نیست.
بر اساس پلت فرم جدید بکار رفته در تاندرا، شاهد بازنگری کامل در سیستمتعلیق و فنربندی خودرو نیز هستیم که علاوه بر بهبود چشمگیر قابلیت های باری و سواری میتوانید باری به وزن ۱۹۴۰ پاوند را بدون دغدغه با جانسخت جدید تویوتا جابجا نمایید که البته در مقایسه با رقبای آمریکایی اش مانند سیلورادو ، رام ۱۵۰۰ و فورد اف ۱۵۰ کمی پایین تر میباشد.
و اما در بخش ایمنی، تاندرا ۲۰۲۲ بر اساس استاندارد ایمنی TSS 2.5 تویوتا مهندسی و تجهیز شده که مجموعه کاملی از سامانه های ایمنی نظیر ترمز خودکار اضطراری با قابلیت تشخیص عابر پیاده و دوچرخه، سامانه کمکی چرخش در تقاطع ها، مانیتورینگ نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، نور بالای چراغ اتوماتیک و کروز کنترل فعال را به خریداران در تمامی مدلها حتی نسخه پایه SR نیز ارائه میدهد.
تویوتا فعلا اطلاعات دقیقی از قیمت جان سخت جدیدش منتشر نکرده اما بنظر نمیرسد تاندار ۲۰۲۲ افزایش قیمتی آنچنانی نسبت به نسخه قبلی خود داشته باشد و احتمالا در مدل پایه و ساده خود با قیمت ۳۶ هزار دلار عرضه خواهد شد.
انتهای پیام/